Dankbaar terugkijken - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Dankbaar terugkijken - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Dankbaar terugkijken

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

16 Juli 2013 | Nederland, Almere Stad

Het bezoek aan Nederland was tellen van de zegeningen. Vorig jaar alle spanningen met Mirvat en nu haar ontmoeten terwijl ze hoort dat ze overgaat naar het tweede jaar van de Nederlandse opleiding. Samir heeft zijn diploma beveiliger en ook een baan. Hij gaat een nieuwe stap maken naar zelfstandig wonen en heeft een vriendin. Er zijn moeilijkheden genoeg, maar we ontmoeten de hele tijd deze ondertoon van zegen en dat schept rust. We hadden de eerste weken een woning in Almere. Vanuit deze centrale plaats konden we allerlei bezoeken afleggen. Medisch centrum Groningen voor Fatmeh. Familie in Veenendaal en Zoetermeer. De gemeente van Samir in Amsterdam. We konden bezoekers ontvangen. Samir en zijn vriend uit Beit Jala, maar ook zijn nieuwe vriendin. Bezoek van een vrijwilliger van Jemima, uit Duitsland en velen meer.
We sloten af in Vriezenveen, met weer eens meewerken aan de vakantiebijbelweek. Leuk om veel bekenden te zien. Veel van de medewerkers kennen we nog uit de tijd dat ze deelnemers waren. Het lijkt wel of we oud worden. Dat valt gelukkig wel mee, maar we zijn wel dankbaar dat we een thuisfront hebben dat al meer dan 20 jaar trouw is.
Peter is inmiddels al weer veilig in Israel en Tineke hoopt donderdagnacht over te komen. We staan klaar om een groep vrijwilligers te ontvangen uit Vriezenveen. We hebben er zin in.

• 16 Juli 2013 - 22:56

Dries En Kim Kerstjens:

Hallo Peter en en Tineke 't Lam,

Bedankt voor jullie mooie berichten uit Israël.
    Kim en ik zijn zelf vorig jaar met Drie Tour Reizen B.V. www.drietour.nl met een Bijbelse 11-daagse groepsreis naar Israël geweest.
    Geweldig en zeer indrukwekkend en gezegend.

Groet en Gods zegen,

Dries en Kim Kerstjens
    www.andriesjpkerstjens.nl

• 17 Juli 2013 - 01:12

Anja Kuipers-Senf:

He Tineke,
    Ik weet niet of je mij nog kent maar ik vind het heel leuk om je verhalen te lezen.
    Ik ben diegene die haar huurauto zo"ingewikkeld" geparkeerd had(wat een toestand) bij een checkpoint toen ik jou kwam opzoeken samen met een Eritrese dame.
    Ik denk vaak aan je en vind het bewonderens waardig wat jullie doen.
    Ga je alweer snel naar Israel terug?
    Groetjes,
    Anja

• 17 Juli 2013 - 14:52

Wanda Simmermans:

Hallo Luiden.
    Fijn dat jullie het zo goed gehad hebben. En nu alweer terug naar jullie eigen plekje. Goed dat jullie mensen uit Vriezenveen krijgen. Ga zelf dus naar de RW2 en heb op 1 augustus een gesprek met Kees Jan en Ruth over het Baanbrekers plus project. Bid ervoor als jullie eraan denken bevaquasjah.
    Wat een mooie foto van jullie stond er in de Visie zeg.

Groeten en wie weet le shanna habbaah bieroesjalajiem. Wand@

• 17 Juli 2013 - 16:08

Jannie Slik:

Hallo familie ,

Wat prachtig om jullie verhaal te lezen.....
    Mogen jullie hieruit weer nieuwe krachten ontwikkelen om jullie werk weer op te pakken.
    Heel veel liefs .......wie weet komen we elkaar in Jeruzalem nog tegen .....

• 01 Augustus 2013 - 20:34

Marike:

hoi!

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen!
    Was super om jullie te kunnen zien en spreken.
    Het molentje van Romée hangt in de tuin en is een succes :-)
    xxmarike

• 07 Augustus 2013 - 00:08

Henriette Van Soest:

Lieve Peter en Tineke,
    Via google op jullie reis verslag terecht gekomen mooi om ook op deze wijze mee te kunnen leven en volgen.
    Moeilijk de laatste berichten die we lazen over de veranderingen in Jemima.
    We kijken met veel warmte terug op jullie hartelijke ontvangst.
    Jullie hebben als het goed is de foto's van ons bezoek ontvangen.
    Heel veel Kracht en Sterkte bovenal Shalom gewenst en de groeten aan de hele Jemima familie.
    Henriette.

• 07 Augustus 2013 - 00:08

Henriette Van Soest:

Lieve Peter en Tineke,
    Moeilijk de laatste berichten die we lazen over de veranderingen in Jemima.
    We kijken met veel warmte terug op jullie hartelijke ontvangst.
    Jullie hebben als het goed is de foto's van ons bezoek ontvangen.
    Henriette.