Nazomer in Bethlehem - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Nazomer in Bethlehem - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Nazomer in Bethlehem

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

31 Augustus 2013 | Palestina, Bethlehem

De zomer was vol gepland door onszelf, maar verder opgevuld met grote gebeurtenissen.
Internationaal gebeurt er van alles en veel brengt pijn en zorgen. Ook dichterbij een verandering waarvan we nog niet weten waar het naar toe zal gaan, maar die begint met pijn. Het voortdurende geldgebrek in Jemima, leidde tot de beslissing om 8 kinderen naar huis te sturen. Deze keus zet veel in beweging. We bidden dat deze beweging er toe zal leiden dat Jemima een thuis kan blijven voor kinderen die door een verstandelijke handicap en familie omstandigheden, geen thuis hebben waar ze veilig zijn. We blijven hoop houden dat de meeste van deze kinderen daarom terug kunnen keren.

Verontrustend zijn de beelden en onrusten vanuit het zuiden. Voor het Joodse volk onzekerheid op politiek gebied. Voor de Christen Arabieren onzekerheid over hun bestaan als minderheid. Schokkend zijn de beelden uit het noorden. Wreedheden aan alle kanten en het gebruik van gifgas. Nu de verdere dreiging van ingrijpen met geweld en de reactie daarop. Toch is er hoop. Christenen lopen niet alleen weg, maar komen op een positieve manier in beweging. Grenzen tussen gelovigen vervagen en er komt hulp en daarmee een positief geluid uit de plaatselijke kerken. Ze brengen voedsel en kleding en het levend Evangelie. Mensen die tot geloof komen, juist nu ze gevlucht zijn, een droom of visioen zien en op zoek gaan. God regeert door deze onrusten heen. Vanuit de overvloed in het tweedehandse kledingdepot van Jemima kunnen we kleding brengen naar een Arabische kerk, die zorgt dat de kleding bij de vluchtelingen terecht komt. Als we wekelijks bidden voor deze gebieden, voor ons bekend als de landen van de heerbaan, mogen we Gods beloften van hoop proclameren over dit gebied. De macht van de hel heeft niet het laatste woord, maar het woord van de Heer bestaat tot in eeuwigheid.
Op een andere manier werd die hoop onderstreept bij de laatste keer dat de mannen van de gemeente een samenkomst hadden. We waren met 35 mannen bij elkaar. Drie personen hadden een verhaal van gespaard zijn door een wonder. Een hart stilstand of een ongeluk. Drie andere personen vulden het aan. Een auto ongeluk, een overval met messteken. De Heer heeft hen gespaard en het leven teruggegeven. Dat leven heeft een doel. We mogen getuigen zijn van een God die ons persoonlijk liefheeft. Dat maakt ons in een wereld van duisternis en dood, bronnen van licht en leven.

• 01 September 2013 - 08:59

Jannie Slik:

Hallo Tineke en Peter,
    Dank voor jullie nieuwsbrief.
    Wat kan het leven soms moeilijk zijn. Afscheid nemen van dierbaren,die je niet meer die zorg kan bieden.
    Moge God in al jullie noden voorzien.
    Dat alle mensen die rondom jullie staan gezegend worden ......en dat jullie tot zegen en troost
    mogen zijn. Liefs Jannie Slik.

• 01 September 2013 - 17:13

Ailje Spoelstra:

Hoi Tineke en Peter,

Ja het doet pijn de ontwikkelingen rond Jemima te volgen en wij horen of zien maar een heel klein beetje.
    Jullie gaan met de mensen om wie het aangaat kennen hun thuissituaties. Jullie kennen en zien de werkers en Raed en zien hie zij er mee omgaan. Toch horen wij hier ook berichten van mensen die gaan proberen dingen in beweging te zetten ten goede. Jemima staat wat dat betreft niet alleen.
    Voor jullie , houdt goede moed ,we bidden voor jullie en, belangrijker: we hebben een machtige God die van ons vraagt om te zien naar de weduwen en wezen in hun druk en dat dus zelf ook doet.
    Liefdevolle groeten Henriëtte en Ailje

• 02 September 2013 - 10:23

Henriette Van Soest:

Lieve Tineke en Peter, bij alle berichten val je stil en blijft het enige maar wel Machtigste over het gebed.
    Dank voor het doorgeven van de getuigenissen.
    Kunnen wij ook kleding of andere benodigdheden opsturen?
    Zaterdag hadden we de Israel reunie er was gevraagd 2 foto's die het meest treffend voor je waren in te sturen, een van mijn foto's was van Tineke met Jemima familie,de andere Mozes met Aäron en Hur afgebeeld op de Menora bij de Knesset.
    Ik bid jullie veel Aärons en Hurs toe om samen de srijd aan te kunnen in de Kracht van God.
    Lieve mensen groet de Jemima familie en alle betrokkenen heel hartelijk met Zijn Liefde.
    Sterkte en Kracht toegewenst!

Psalm 121!!!

SHALOM,
    Henriette van Soest.

• 02 September 2013 - 12:15

Margreet Jaspers Faijer:

Jullie krijgen 3 maanden hulp uit Ermelo!
    Het gaat steeds harder tekeer in jullie region. David Verboom is voor Echo naar Amman verhuisd, goede vriend en college van Bernard. Bernard zit in Bangkok maar kan ingehuurd worden voor jullie region. Mooi als positieve mensen dit werk Mogen doen. Jullie heel veel sterkte en we zullen jullie situatie + die van de region meenemen in ons gebed.