Vooruitblik en terugkijken 2 - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Vooruitblik en terugkijken 2 - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Vooruitblik en terugkijken 2

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

14 Juni 2013 | Palestina, Bethlehem

Koninginnedag mochten we mee vieren in Ramala bij de Nederlandse vertegenwoordigers. In de tuin werden we ontvangen. Na het volkslied, een toespraken en “Leve de Koning” kregen we hapjes en konden we een dart spel doen met de opbrengst voor Jemima! We keken naar de plechtige eedaflegging en alle genodigden in de Nieuwe Kerk, via de internet verbinding. Thuis zagen we de rondvaart op ’t IJ en de muzikale bijdrages. Bijzonder om dit stukje Nederland hier mee te maken. Jammer dat er geen christelijke bijdrage kon zijn. Zo ware help hem de Here God , De Almachtige! Dat is ons gebed.

Moederdag is hier in Maart. De gemeente gebruikt die dag om speciale aandacht en bemoediging door te geven aan de vrouwen en moeders. In de Bethlehem Bijbelcollege was een programma met worship, drama, Bijbelgedeelte en gebed. Benadrukt werd dat we als vrouwen waardevol zijn, dochters van de Koning! In dienst van Hem leven en ons daarna mogen en moeten gedragen. We positieve invloed kunnen hebben in onze gezinnen en omgeving, hoop en liefde geven. We aten lekkere gehakt broodjes en cake toe. Kregen een schelp,met een parel en chocolade hart, met een tekst. Wat een bemoediging!

Na de dagen van herdenking aan oorlogsslachtoffers en soldaten die omgekomen zijn werd de onafhankelijkheids dag van Israel gevierd. Dit jaar 65 jr geleden. We gingen naar Jeruzalem en zagen het vuurwerk, prachtig. Velen op straat, met vlaggen en er werden rijdansen gedaan bij de volksmuziek. Een blijde viering, te midden van veel zorgen.

De EO besteed ook veel aandacht aan deze mijlpaal van 65 jaar Israel. Ws. hebben jullie Peter z’ naam al een keertje zien staan bij het artikel “Zoektocht” en Jemima bij de foto van de 2 jongens waar Jezus langs zou gaan als Hij nu op aarde rondliep. Wij mochten 2 x EO ‘ers ontvangen, die kwamen filmen en interviewen in Jemima. Om meer bekendheid aan dit werk en ons leven te geven. Bij het filmen werd naast de Jemima kinderen ook aandacht geven aan de huidziekte van Fatmeh en een andere jochie die het ook heeft. Hij gaat niet naar school en wordt ook niet verbonden. Via EO Metterdaad komt er in oktober aandacht voor hen. Veel financiële middelen komen via donaties en ook nu is dat nodig om het werk doorgang te geven.
Tineke mocht mee met de vrouwen van de gemeente naar het noorden

Peter ging weer op stap met de mannen. Kernwoorden: ontmoeting, Bijbelstudie en ontspanning. Kijk maar naar de foto's

We zijn nu in Nederland en hopen veel vrienden en familie te ontmoeten.

• 20 Juni 2013 - 18:51

Paulien:

Fijne tijd in Nederland!!