Kerstfeest 2012 - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Kerstfeest 2012 - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Kerstfeest 2012

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

07 Januari 2013 | Palestina, Bethlehem

In Nederland zal de meeste kerstversiering al opgeruimd zijn. Hier is het nog volop Kerst. Terwijl we schrijven voor de Orthodoxen en Grieks katholieken. Straks nog voor de Armenen.
Dat betekent dat de versiering nog intact blijft, maar het werk gaat alweer beginnen.
Het gezin was weer even compleet. We hebben er allemaal van genoten. De kinderen kwamen met de verjaardag van Tineke en zijn 4 januari weer vertrokken.
De kerstvieringen begonnen met het gezamenlijke kerstfeest georganiseerd door de “Bible College”. Een viering hier is niet compleet als er geen maaltijd bij is. We zitten tijdens het zingen en de verkondiging aan de gedekte tafel. Toch is het hoogtepunt van de avond niet het eten, maar het zingen met elkaar. Arabische aanbidding! Tot lang na de maaltijd wordt samen verder gezongen over de grootheid van Gods liefde.
Daarna de vieringen in Jemima. Het programma van de zondagsschool was helemaal gericht op het Kerstevangelie. Samen lezen, samen zingen en genieten van bewoners die meespelen in het Kerstverhaal. Opnieuw onder de indruk van wat er gebeurt. Het is niet alleen een kindje in de kribbe. De Redder is geboren, de Koning! De mensen en engelen staan om een klein kind heen, maar zien verder. Ook voor ons gaat het er om dat je het ziet, gelooft en doorgeeft. Een gezin uit de gemeente was er om mee te helpen met zingen en muziek maken.
Een paar dagen later was de feestelijke maaltijd met de bewoners. Niet alleen eten, maar ook een paar grote gasten. Jemima heeft een paar mooie verkleedpakken gekregen en die werden gebruikt. Natuurlijk waren er ook cadeautjes voor allemaal.
Met een kleinere groep Nederlands sprekers sloten we de vieringen af.

• 07 Januari 2013 - 22:31

Janine:

Wat fijn dat jullie als gezin weer even compleet waren. Dat was vast een heerlijk verjaardagsfeest.
    En.. Tineke nog van harte gefeliciteerd! Liefs Janine

• 10 Januari 2013 - 18:39

Hermien Smoes:

Tineke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel heil en zegen voor het nieuwe levensjaar
    toegewenst. Iedereen ook een gezegend 2013 toegewenst. Fijn dat jullie als gezin weer allemaal bij
    elkaar konden zijn met kerst en oud en nieuw. Bakken jullie ook nog oliebollen? Ik vind dat nog altijd een
    heel mooie traditie.

Hartelijke groeten.