Sneeuw en hollands bezoek. - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Sneeuw en hollands bezoek. - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Sneeuw en hollands bezoek.

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

03 Maart 2012 | Palestina, East Jerusalem

Eindelijk kwam de beloofde sneeuw. De scholen waren al een dag eerder vrij, behalve de prive school van meiden. Hun schoolhoofd had op facebook laten weten dat er geen school zou zijn als de straten onder de sneeuw zouden liggen. Donderdag waren de straten alleen nat van de vele regen. Het stroomde kolkend de straten over naar de beneden om te eindigen in een afwatering die het ook niet aan kon. Vervolgens werden de putdeksels omhooggedrukt en weggespoeld.
Tineke kwam net terug van haar 10 daags bezoek aan Nederland. Ze was 5 heerlijke dagen bij haar moeder, mocht daar mee doen met de konferentie in de Bethtel kerk voor de 40dagen voor Pasen. Samir was daar ook bij en sliep die nacht bij z’n neven. Fijn om zo even samen te zijn en ook nog mee te doen met sing-in’s in Veenendaal.
Het bezoek bracht veel ontmoettingen met oude bekenden en nieuwe mensen.
Vrievenveen, bij het thuisfront en daarna naar haar zus in Appelscha. Midden in de drukte rond de geboorte van een nieuw achternichtje. Het duurde even, maar uiteindelijk is het meisje gezond geboren en kon Tineke direct mee om dit nieuwe levenswonder te verwelkomen en te zegenen. Prachtig, ze heet Josefine.
Daarna een nachtje bij de familie Het Lam, met Samir en bezoek van 2 vriendinnen. Vervolgen naar Opa ‘t Lam. Die was op vakantie in de buurt en binnen 10 minuten waren we bij Peter z’n zus en haar dochter en man, die Pa ‘t Lam mee gebracht hadden.
Zondag weer in Vriezenveen, bij de Grote kerk en werd er spontaan voor haar gebeden in de dienst. Later op de dag naar Dordrecht. Naar de kerk van haar jeugd, de Zuidhovenkerk. Verrassend en vol spontane ontmoetingen. Bijvoorbeeld de ontmoeting met de nieuwe leiding van “het oud papier project Jemima”. Samen met 21 enthousiaste jonge mensen lopen ze regelmatig een avond achter zo’n wagen aan om het oud papier te verzamelen, met als doel Jemima te ondersteunen. Bedankt namens ons allen!! Ik heb op m’n eerste werkdag hier over verteld, geweldig!
Na een skype contact met Beit Jala kwam ze er achter dat ze nog een extra dag had in Dordt. Haar vrienden vonden dit prima.
In de gietende regen, met een druipneus van een hollandse virus, kwam ze in de vertrouwde koude huis, in de warme keuken waar we nu al 2 maanden wonen. Vandaag dus echte een sneeuw dag met sneeuw vrij! Prachtig, heel facebook staat vol met sneeuwfoto’s. Fatmeh schreef: Al waren je zonden als scharlaken ze zullen worden als witte wol. Bijzonder he!

• 04 Maart 2012 - 09:17

Annewil Jansen:

Prachtig de foto's te zien met sneeuw in Bethlehem, wel onwerkelijk is het niet? Hier in Nederland oogt het juist lentezacht, sneeuwklokjes en crocussen bloeien, we genieten ervan. Leuk om je even gesproken te hebben Tineke, ik zie dat je weer goed bent aangekomen. Alle goeds. Groet Annewil

• 05 Maart 2012 - 13:13

Renée/Nico Mels, Vri:

Mooi vakantieverslag. Fijn dat je zo genoten hebt. Die griep niet overbrengen daar graag!
    H.Groeten aan de kids en Peter.