Na de sneeuw direct lente! - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Na de sneeuw direct lente! - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Na de sneeuw direct lente!

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

10 Maart 2012 | Palestina, East Jerusalem

Een week geleden was er sneeuw en nu al weer 6 dagen stralende zon. De bloemen en het gras schieten uit de grond. We ging een sjabbatswandeling maken en jullie kunnen de foto’s bewonderen.
Een intensieve week van bezoekers, conferentie en purim. Er is veel publiciteit geweest over deze conferentie en daardoor is het misschien bekend: ‘Christ on the checkpoint’, in Bethlehem. Lokale gelovigen en mensen vanuit de hele wereld ontmoetten elkaar. Het was een uitdaging om mensen van beide zijden van het checkpoint bij elkaar te brengen en voor een deel lukte het. Er werden lezingen en bijbelstudies gehouden. Ook was er gelegenheid om elkaar te bevragen over wat gezegd is. Het was best spannend voordat ‘t begon, omdat de plaats van Israel een lastig punt is. Er is door velen veel gebeden!
We kunnen getuigen dat God dit gehoord heeft en er bij verschillende lezingen sprake was van wederzijds begrip en respect en konsenteren op wat ons samenbind en dat is de Liefde en Hoop in Jezus volbrachte werk. Ook tijdens de vrouwen bijeenkomst werd er duidelijk gezegd dat God voor elke vrouw een bijzonder plan heeft op de plaats waar ze is Zegen en Hoop mag brengen in haar omgeving, gezin/ familie en werk. Jezus uitdragen en God kan het onmogelijke mogelijk maken.

We kwamen 2 mannen uit Nederland tegen die Jemima wel wilde zien en later op bezoek kwamen.
Diezelfde dag waren de baanbrekers, kostverband vrijwilligers van de Nem een dagje bij ons. Met hen maakten we een wandeling langs de ‘muur’ en kwamen dit bijzondere plaatje tegen: een tekst uit Ef.2, juist na deze conferentie, knipoog van de Heer. We gingen langs bij een nieuw dagbestedings centrum voor verstandelijk gehandicapten, waar ze van schapenwol produkten maken oa kerststalletjes. Ze wassen ‘t, persen het met water, zeep en olie in elkaar en dan wordt ‘t vilt. Ze hebben malletjes en daar mee kunnen ze hartjes of duifjes maken. Echt gaaf om dit proces te zien en te volgen. Vooral goed om te merken dat de personen op de eerste plaats staan. Niet het werk. De gehandicapte is net zo belangrijk als de leider. Een meisje van Jemima werkt daar ook.
Natuurlijk hebben de baanbrekers ook Peter z’n olijfhoutwerkplaats en Jemima bezocht. Altijd fijn om mensen rond te leiden en te delen wat God doet in ons leven hier.

• 12 Maart 2012 - 15:04

Annewil Jansen:

mooi om te zien de kinderen die vilten schaapjes maken, prachtig, en ook prachtig de groene velden van Bethlehem. Tja en de tekst op de muur, die foto heb ik ook even opgeslagen...heb het goed! we zien uit naar Pasen! Groet Annewil