Start olijfhout in de nieuwe workshop - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Start olijfhout in de nieuwe workshop - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Start olijfhout in de nieuwe workshop

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

31 Januari 2012 | Palestina, East Jerusalem

Het duurde 3 maanden voordat de verhuizing echt mocht beginnen, daarna ging het ineens heel snel. De ene week waren we nog druk met de laatste werkzaamheden voor Kerst. Ondertussen nog wachten op het groene licht voor de overdracht van de machines. Dan toch maar Kerstvakantie. Op 31 december komt het bericht van het hoofdkantoor dat alle gevraagde machines mee kunnen naar de nieuwe werkplaats. Dank aan de Heer. Maar alles moet zo snel mogelijk verhuisd worden. Graag klaar zijn voor 2 januari. Het werd 3 januari en de volgende dag kwam de eerste order binnen. Heel fijn, maar het kost toch wat moeite om dit georganiseerd te krijgen.
Alles moet wennen en de ruimte is duidelijk kleiner. De grote ruimte voor de stoffige machines is een deel van een bestaande werkplaats voor blinde en slechtziende oudere mannen. Er is wel genoeg ruimte, maar iedere verandering kost tijd. De blinde werkers moeten er aan wennen dat er meer apparaten staan. Ze moeten de weg weer leren in hun eigen werkplaats en de machines maken ook kabaal en geven stof. Een les in zelfbeheersing. Rustig aan, want wij zijn gast in de nieuwe ruimte en we moeten nog lang met elkaar verder. Ondertussen moet de nieuwe order wel klaar komen.
Het is gelukt, nog eens, dank aan de Heer. Met de inkomsten van deze nieuwe order was er ook genoeg geld voor de uitbetaling van de eerste salarissen. De volgende uitdaging komt er aan. We hebben nieuw gezaagd hout nodig. Werk voor de grote zaag. Heel veel stof en een paar dagen continu lawaai. We denken en bidden over de organisatie van deze nieuwe klus.
Verder voelen we ons welkom binnen de nieuwe organisatie, het House of Hope, een tehuis voor blinden en verstandelijk gehandicapten in Bethlehem. Er is een winkelruimte beschikbaar voor de verkoop van de producten. Hij is voor ons schoongemaakt en van inventaris voorzien. Inmiddels zijn de producten in de schappen uitgestald en geprijsd. Klaar voor klanten. We zijn vol goede moed na de hoop gevende start in het House of Hope.

• 01 Februari 2012 - 09:58

Marijke:

Geweldig. Veel zegen op jullie werk.

• 01 Februari 2012 - 17:20

Bea En Bert Troost:

Fijn deze positieve berichten te lezen. God is goed zoals Hij zorgt. We hopen en verwachten dat jullie steeds met Zijn hulp als drempels zullen overwinnen.
    Doe alle bekenden de hartelijke groeten. We bidden voor jullie.