Een gezegend 2012 - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Een gezegend 2012 - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Een gezegend 2012

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

10 Januari 2012 | Palestina, East Jerusalem

We kijken terug op bijzondere kerstdagen.
Op de 24 ste was er op het geboorteplein de hele dag muziek en zang van verschillende groepen. We hebben er met vrienden vaak voor gebeden dat juist op deze dag en avond bezoekers en lokale mensen de blijde boodschap horen, van Jezus die geboren is om als Verlosser ons bij de Vader terug te brengen. De hele dag waren er veel mensen op de been. ’s-Middags was er veel mogelijk in de open lucht. Het avond programma kon nog starten met een aantal liederen waarin eer gegeven werd aan God, voor de geboorte van onze verlosser. Helaas viel de rest van het avond programma letterlijk in het water. Vanaf 7.00 tot middernacht kwam de regen met bakken uit de hemel. Een enkele groep zong in het Peace Centre, waar een kleine groep er toch getuige van kon zijn.
Jemima vierde Kerst in de vorm van een zondagschool verhaal. De lokale pastor waar de Jemima bewoners naar de kerk gaan, had een eenvoudige boodschap over de vrede van God die je ontvangt als je je hart voor Jezus openstelt.
Er werd in het arabisch gezongen. Daarna iets lekkers en natuurlijk de Babba Noel, een als kerstman verkleedde werker die zakjes met lekkers uitdeelde. Dat hoort hier erbij ook bij de christenen. De 2de dag was er een Kerstdiner in een zaaltje van een hotel. Met 2 blinde werkers mocht Tineke 10 bijbelteksten oplezen die over Het Licht gaan. Zowel in het engels als arabisch. Prachtig en waarschuwend om in ZIJN Licht te blijven leven. De kinderen en werkers genoten daarna van gezellig eten met elkaar en de bingo.
Vader en zoon hadden zich in pak gestoken voor deze gelegenheid, en dat moet natuurlijk op de foto.
De mooiste kerstviering voor ons persoonlijk was het prachtige zingen van een 180 man koor uit Amerika. Tussen de kerstliederen werd via Bijbelteksten het evangelie gedeclameerd. Ze zongen vol overgave lofliederen tot Glorie van God!, juist hier in Bethlehem. Het koor van de Bethlehem Bible College begon deze avond met zingen.

Daarna de nieuwjaars vieringen. Een viering in onze gemeente in Jeruzalem op de 31 ste, want God heeft opmerkelijk antwoord gegeven, speciaal de laatste 40 dagen van het jaar. Kijk voor meer informatie maar op vimeo.com/33338366 We hoorden verder getuigenissen van Gods trouw in levens van gelovigen. Een bemoediging!
Ook wij mogen getuigen van Gods trouw. We willen ook jullie bedanken voor het trouwe meeleven, ook in het geven.
Om 22.00 uur gingen we naar Jemima. Er is nog een klein groepje vrijwilligers en groepje bewoners die bewust zijn van de jaarwisseling die ook nog houden van oliebollen. Peter had met Mirvat ong. 300 oliebollen en ook nog appel en bananen flappen gebakken.
Voor de afsluiting van 2011 was een zegeningen kruik gemaakt. Met behulp hiervan konden we nadenken over de zegeningen die we dit jaar allemaal ontvangen hebben. Samen baden we. De mobieltjes lieten duidelijk horen dat het 12 uur was en de smsjes bij de jongeren stroomden binnen. Omdat zij nog veel contacten in Nederland hebben bleef dit ook nog even duren. In Nederland was het namelijk een uur later pas 12 uur. Ook dit jaar verwachten en vertrouwen we op de Liefde, Vrede en Leiding van de HEER.

• 10 Januari 2012 - 16:20

Hennie:

Lieve mensen,
    Weer hartelijk dank voor de geschreven woorden en de mooie foto's. Mooi hoor zo'n pak voor de heren. En 300 oliebollen!! Wat een klus maar aan de foto te zien doet Peter het niet met tegenzin. Leuk dat jullie deze traditie in ere houden.
    Voor jullie een gezond, gezellig , goed en door God gezegend 2012 gewenst!
    Met een hartelijke hollandse groet van Hennie Kottier.

• 12 Januari 2012 - 14:01

Wanda Simmermans:

Leuk jullie verslag te lezen. Heb jullie schromelijk verwaarloosd, zomaar jullie verjaardagen vergeten. Kerst in Soest, Oud en Nieuw bij marijke in Den Haag, dat is zo langzamerhand traditie, om de beurt bij mij of bij haar. Leuk om de fot's te zien.

Shalom, salaam, Wand@