Vieringen in Jemima en Bethlehem - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Vieringen in Jemima en Bethlehem - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Vieringen in Jemima en Bethlehem

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

24 December 2011 | Palestina, East Jerusalem

December is de feestmaand. In Jemima begint het met de verjaardag van Hanien. Ze blijft de beschermeling van Tineke. Ze was nog niet blij met haar verjaardag, zelfs niet met het bezoek van haar vader. Het werd pas echt feest toen Tineke met de kadootjes kwam. Niet omdat het grote kadootjes zijn, maar omdat iemand ze leuk ingepakt had en persoonlijke aandacht kreeg.
Net zoals sint en piet. Het gaat anders en er wordt iets van de persoonlijke aandacht voor de kinderen konden overdragen. De buitenkant van de Nederlandse Sint en Piet spreekt aan bij de locale medewerkers. Dit jaar waren de spelers allemaal Arabisch. Begrijpelijk dat je dan niet mee kan zingen met de sinterklaasliedjes. Dus na de kadootjes, gewoon lekkere harde vrolijke Arabische muziek. Wat belangrijk is, voor de bewoners en medewerkers was het feest.

Daarna de eerste vieringen van Kerst. We begonnen met de school. Mirvat was er druk mee. Ze hoort bij de senioren en die zijn verantwoordelijk voor de vieringen. Ze halen daar ook wat geld mee op voor een reisje met haar klas, na het eindexamen. De kinderen hadden prachtige stukjes voorbereid. Maar 10 klassen achter elkaar zingen en teksten lezen, vraagt geduld. Dat is niet zo rijk gezaaid hier, dus de aandacht gaat toch al snel verslappen. De avond werd afgesloten met een feestmaal.
De tweede viering was met alle evangelische kerken uit de buurt. Veel zang en gelukkig hier wel veel aandacht. Een goede kerstboodschap, afgesloten met een apèl tot vernieuwen van de persoonlijke relatie met de Here Jezus. En ook hier tot slot natuurlijk de feestelijke maaltijd. Een feest is hier nu eenmaal niet af als er niet gegeten wordt.

We wensen iedereen een gezegend Kerstfeest toe en Gods zegen in het nieuwe jaar.

• 24 December 2011 - 12:42

Gerrit En Gre:

Hallo lieve mensen daar in Beth jala.

Wat een mooi foto,s en een leuk verslag.
    Wij wensen jullie ook een vredevol kerstfeest en een heel gezond en gezegend nieuwjaar.
    En wat ons betreft tot ziens in de reveiweek

lieve groet van ons.

Gerrit en Gre

• 24 December 2011 - 17:43

Joop Boerema:

Hoi Peter en Tineke,
    Wij wensen jullie vanuit het Lochemse een fijne Kersttijd en een heel gezegend nieuwjaar toe.
    Hartelijke groeten Catty en Joop Boerema