Hoogtepunten okt 2011 - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Hoogtepunten okt 2011 - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten okt 2011

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

30 Oktober 2011 | Palestina, East Jerusalem

Ik denk dat jullie wel op de hoogte gehouden worden van alle politieke gebeurtenissen hier. Punten genoeg en ze laten de gemoederen hoog oplaaien. Een tijd vol spanning, waarin iedere dag toch weer iets anders gebeurt dan je verwacht. Deze bonte verzameling van indrukken is de achtergrondkleur van onze hoogtepunten. Het is gemakkelijk om moe te worden van alles wat gebeurt.
Gelukkig is er een weg om rust te vinden. Dat is kijken naar de zegeningen. Daarin is de hand van onze Hemelse Vader te herkennen. Dat schept andere verwachting. Hij is in staat een weg voor ons te banen in deze tijd. Dat voedt de hoop dat het Hem niet uit de hand loopt.

Het hoogtepunt om mee te beginnen. De zegeningen voor Jemima. Het zag er behoorlijk hopeloos uit. Geen geld en veel schulden en ook. een huurschuld voor ons huis. Er was een toezegging van Sociale zaken van de Palestijnse overheid, maar zij hadden ook geen geld om te betalen. Toch nog onverwacht kwam er werkelijk een groot bedrag van deze kant. Veel schulden konden betaald worden, en via een andere weg, ook onze huur. Dankbaar verwachten we verdere voorziening van onze God, die trouw is en in staat te helpen.

Een tweede punt is de ontwikkeling in de olijfhout werkplaats. We zagen teruglopende verkoop in Nederland, maar groei in de verkoop dichterbij. We zijn op pad geweest om nieuwe klanten te vinden en er zijn deuren open gegaan. Onderweg kregen we als bemoediging de Bijbelwoorden: “Drijf handel, totdat ik terug kom.”
Over het geheel zien we de bemoedigende ontwikkeling dat de werkplaats kostendekkend wordt. Dat was de reden dat de werkplaats open kon blijven terwijl de collega werkplaatsen van vanwege bezuinigingen moesten stoppen. Om het spannend te houden, de olijfhout werkplaats moet wel gaan verhuizen.
Ook in een nieuwe plek is voorzien. We zijn nu druk met de voorbereidingen voor verplaatsen.

Vanacht gaat Peter naar Ned voor 1 week. Z’n vader hoopt woensdag 86 jaar te worden. Verder wil hij graag Samir ontmoeten, Tineke’s moeder zien en naar Vriezenveen voor de thuisfrontcommissie. Op dinsdag is een onmoeting met het region gebedsgroep in Putten gepland.
Willen jullie mee bidden en danken voor dit alles….1 Thess 5 :16,17,18 blij zijn, bidden zonder ophouden en danken onder alles, dat is de wil van God in Christus Jezus. Volgens onze pastor, zelfs als je een bekeuring krijgt….