Terug uit Nederland ... - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Terug uit Nederland ... - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Terug uit Nederland ...

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

11 Augustus 2011 | Palestina, East Jerusalem

willen we dankzeggen:
-Aan onze Hemelse Vader voor zoveel zegeningen door alle lieve familie en vrienden aan ons bewezen.
-Voor de zonovergoten dagen tijdens bijzondere tijd op Opwekking en Reveilweken. Precies op onze dagen om olijfhout te verkopen. Precies om even buiten te eten met Peter z’n familie, rond te fietsen in de omgeving van Vriezenveen, strandwandelingen tijdens het gezinsweekend voor Tineke in Egmond aan Zee, tijdens onze dagen vrij, fietsend van Veenendaal naar Rhenen en zelfs onze tocht door het Harderwijkse bos. Net 5 minuten thuis en de stortbui begon.....
-Voor de regen, heerlijk verfrissend, we stonden er zelfs in om het echt te voelen. In Israel duurt het nog tot Nov. In de caravan en auto lagen de paraplu’s klaar, ook fun hoor...
-Voor de vele familie en vrienden die ons uitnodigden op het avond eten. Heerlijk Hollandse gehaktballen, met boontjes, is Mirvat haar favoriete keuze, bij oma, zelfs boven patat.
-Voor de mogelijkheid om in kerkdiensten in Vriezenveen te vertellen over ons leven en werk in Jemima en de olijfhoutwerkplaats.
- Voor de ontmoeting met de regiowerkgroep die zo trouw voor ons bid.
- Voor de vele familie en vrienden die deze weblog lezen en ons supporten in gebeden en financieen.
-Voor onze Thuisfrontcommissie die alles zo goed voor elkaar had. ‘t Huis van Elsbeth, auto, fietsen van Smoes, eten en drinken en gezellige en serieuze tijden met elkaar.
-Voor ons heerlijke vakantie ruilhuis in Veenendaal, de fam. Troost was in ons huis in Beit Jala
-Voor het goede bericht over de gezondheid van Fatmeh. Ze is goed gegroeid, in de pubertijd aan het komen, wat lang niet alle kids met haar ziekte halen.....Ze kreeg nieuwe goedpassende spalkjes. Op dezelfde route bezochten we Marieke en Mirvat ging 2x naar het werk van haar nicht Debora. En konden meeëten bij m’n zus Joke.
-Voor de belijdenis dienst van 2 nichtjes in Almere en de uitzending van Samir naar de Phillepijen in Zaandam. Hij kwam eind juli terug en had een fijne tijd daar.
-Voor de reüni met de eerste groep diaconale jongerenreis Vriezenveen.
-Voor het bemoedigende afscheid van onze ouders. Samen vertrouwend op Zijn leiding en liefde in ons leven. Glorie aan Hem.

• 12 Augustus 2011 - 12:45

Paulien:

Fijn dat jullie zo'n goede/fijne tijd hebben gehad in Nederland. Nu allemaal met frisse moed er weer tegenaan in Israël.
    Ik wens en bid jullie Gods zegen toe en dat jullie tot zegen mogen zijn!

Vriendelijke groeten,
    Paulien

• 12 Augustus 2011 - 13:19

Wanda Simmermans.:

Wat goed dat jullie het fijn gehad hebben in Nederland. Het was ook leuk om jullie te ontmoeten. Hoop dat de volgende keer bij jullie te kunnen doen.
    Ben nu (vrijdag) eindelijk een beetje bekomen van de RW, het duurde lang deze keer voordat ik 'geland' was. Gisteren een herhaling van de Reunie op de TV, met Klaas, werd er deze keer over gebeld door vriendin.
    Verder ben ik 'oud tante' geworden, van Eva, geboren in Londen dit weekend bij mijn oudste neef. Het voelt een beetje als Oma worden.

Groeten en shalom. Wand@

• 12 Augustus 2011 - 14:53

Nelia:

Hoi Tineke en Peter,

Fijn te lezen hoe jullie terug zien op een goede tijd.

En dan nu weer thuis! Ik hoop dat jullie opgedane energie nog lang kunnen gebruiken.
    Tot mails. Op het moment is het hier lekker weer. Caleb is aan het verven voor mijn vader. Lekker ontspannen.
    Mijn zusje is zwanger. Ze heeft in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging. Maar na een aantal liters vocht is ze nu weer thuis.
    Gelukkig.
    veel groeten nelia

• 13 Augustus 2011 - 13:11

Hugo En Tanja:

Klinkt goed zeg, jullie tijd in Nederland! Wij zijn weer terug in jullie zuidelijke buurland. Lekker warrum (pfffft!). In november staat de volgende grote stap in ons leven op ons te wachten: over naar Zuid-Afrika om daar te gaan wonen en werken. Dat werken is vooral een spannend gebeuren voor mij: willen ze wel een kaaskop hebben daar? ;-) Vooral moeilijk om WEER afscheid te moeten nemen, terwijl ik (Tanja) best al mijn roots heb gevonden hier. Maar we weten dat het voor ons beiden toch het beste is om te gaan. Vooral voor Hugo eigenlijk, omdat hij VEEL heimwee heeft naar zijn kinderen en kleinkinderen en voordat hij te oud is nog wil gaan boeren (een beetje). We hebben een kleine boerderij gekocht met het oog op de toekomst, maar die toekomst is dus heel veel dichterbij gekomen dan eerst verwacht. Ook het probleem met Hugo's knieen speelt mee. Hij wil niet in een rolstoel arriveren in SA. Bid s.v.p. mee. We love and miss you very very much! Liefs, Hugo en Tanja

• 13 Augustus 2011 - 14:05

Marike:

Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad, het is jullie van harte gegund!
    Ik vond het ontzettend leuk om jullie te zien (en Tineke en Fatmeh zelfs 2x) en te spreken én om door jullie bemoedigd te worden. En natuurlijk vond ik het ook super om met Liam te kunnen pronken *trotste mama* ondanks alle ziekenhuisperikelen. Hopelijk kunnen jullie snel weer wennen in Beit Jala en genieten jullie daar ook!!
    Liefs, Marike en Liam (en vast ook van Patrick ;-))