De familie op verlof - Reisverslag uit Vriezenveen, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu De familie op verlof - Reisverslag uit Vriezenveen, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

De familie op verlof

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

06 Juli 2011 | Nederland, Vriezenveen

Voor de mensen die ons wat beter kennen een vertrouwd begin: het was moeilijk tijd vrij te maken om het verlof voor te bereiden. Dat bepaalde ook hoe we startten. De gedachten nog vol met werk en Beit Jala, maar rondlopen in Nederland. Dat voelt onwennig. Ondertussen zijn we weer aan alle kanten opgevangen met goede zorg. Dat maakte de start niet alleen mogelijk, maar ook feestelijk. Dank aan de Heer!
We hadden ons voorgenomen minder te reizen, maar dat lukt niet. Oma in Veenendaal, Opa in Sliedrecht, Pinksterweekend in Biddinghuizen, Afscheid Samir in Zaandam, Dokters bezoek Fatmeh in Groningen, region gebed in Putten, Belijdenisdienst in Almere en woonplaats Vriezenveen. Omdat er via de TC een ruime auto beschikbaar gesteld was kan het ook. We genieten er allemaal van op onze eigen manier. Zie bijgevoegde foto’s.

Samir is inmiddels aan het werk in de Filipijnen. Hij doet daar vrijwilligerswerk in een weeshuis. Samen met een vriend uit Amerika en een team vrijwilligers uit de plaatselijke kerk. De eerste berichten zijn bemoedigend.

We zijn erg blij met de ontmoeting met velen. We kunnen niet iedereen ontmoeten. Een paar andere mogelijkheden:
- In een aantal kerkdiensten in Vriezenveen mogen we, in verder een gewone dienst, wat vertellen over ons werk. Afgelopen zondag was de eerste keer. Zondag 17 juli om half tien in de grote kerk de tweede keer.
- 13 juli informatieavond in Vriezenveen. V.a. 19.45 uur in Stjäävelin. Hartelijk welkom!
- Zondagmiddag 31 juli verjaardag Fatmeh en afscheid op ons adres in de Molenstraat 20 in Vriezenveen

Hartelijke groeten.

• 09 Juli 2011 - 08:35

Wanda Simmermans:

Leuk dit verslag te lezen. Ik weet niet of ik in de gelegenheid ben om een van de informatieavonden te beoeken. Heel misschien 13 juli, maar afstand en drukte zijn wel een rem voor me.
    Vond het fijn om Peter even te zien op de voorbereidingsdag van de Revei-lweken. Jullie veel zegen in RW1 en Tineke dan in de gebdswacht. Ik ga naar RW 2 en kan dan dus niet op 31 julie. Ben in gedachten en gebed bij jullie. Shalom en gein, Wand@

• 10 Juli 2011 - 17:55

Heleen :

Leuk te lezen waar jullie zoal mee bezig zijn daar in Nederland. De foto's maken dat ik zin krijg om ook te komen. Nog even... (-; Groetjes en geniet lekker van het fietsen etc.