Samenleven - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Samenleven - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Samenleven

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

21 Maart 2011 | Palestina, East Jerusalem

We beginnen met Fatmeh. Ze houdt van gezelschap en nodigt vaak mensen uit in huis. De laatste keer voor een sleep-over. Een dolle boel in huis, vooral toen de verkleedkleren binnen kwamen. Op school was een verkleedweek, voor de afwisseling van de schooluniformen. 4 dagen verkleden rond een verschillende thema’s. Fatmeh koos als filmster: Pippi Langkous.
Een van de gasten op de sleep-over was Rocio, een vrijwilligster in Jeruzalem. Ze was al eerder te gast en hielp toen Fatmeh bij haar project voor natuurkunde. Een prachtige vulkaan.
Het was voorlopig de laatste keer voor overnachten, want ze is nu getrouwd. Een gezellige bruiloft, georganiseerd op hun werkplek. Haar man werkt op dezelfde plek als vrijwilliger. Alle collega’s waren betrokken bij het feest. Mooi om zo met elkaar om de nieuwe paar heen te staan. Samen voor het aangezicht van God trouw beloven. Echt internationaal. De bruidegom komt uit Engeland, de bruid uit Peru, de pastor uit Kenia, gasten uit Nederland, Frankrijk, Amerika en Israel. Een getuigenis van Gods liefde die mensen bijeen brengt. We bidden dat dit getuigenis verder mag gaan in trouw. Zo mogen we ook iets van Gods liefde laten zien.

• 16 April 2011 - 15:17

Wanda Simmermans:

Leuk om dit verhaal te lezen en de foto's te zien. Overigens zag ik zondag 10/4 de Reunie op de TV en zag daar Klaas... waar jullie Samir nu woont. Leuk om op die manier iets over jullie te horen.

Liefs, wand@