Samir, Issa, Jemima, en speciale gasten - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Samir, Issa, Jemima, en speciale gasten - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Samir, Issa, Jemima, en speciale gasten

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

02 Juli 2010 | Palestina, East Jerusalem

Samir is geslaagd voor MBO 2 Vrede en veiligheid. Hij heeft heel goed zijn best gedaan en is voor alle onderdelen met voldoende geslaagd om een plaats te kunnen krijgen bij
Defensie. Hij moet een herkeuring krijgen ivm met vocht in z’n knie. In augustus zal dat gebeuren en dan hoort hij waar en wanneer hij bij Defensie verwacht wordt.
We zijn trots op hem en dankbaar dat hij zo ver gekomen is.
Vanacht kwam hij aan op Ben Goerion en werd 2 uur ondervraagd, maar had toch een gezellig gesprek in het hebreeuws. Tineke en Fatmeh stonden van half 3 tot half 5 op de uitkijk en gaven het bijna op….De ontmoeting was heel blij!
Vermoeid kwamen we om half 7 thuis. Eerst kado’s en Ned. Lekkernijen!!! Daarna Peter en Mirvt aan het werk en de anderen konden wat slaap inhalen.
In z’n orange outfit keek Samir de voetbalwedstrijd met z’n vrienden hier. Echt weer thuis, voor 7 weken. Morgen met z’n zus naar de jeugd conferentie in Tel Aviv.

Issa houdt van gezelligheid. Fatmeh kan goed met hem opschieten en stimuleerd hem dingen te doen of na te zeggen als ze in Jemima is. Deze keer kam hij thuis na de kerk ‘koffie drinken’ we genoten er allemaal van.

Jemima maakt spannende tijden door. Eerst vanwege de finacien. Iedereen zou minder werkuren krijgen, later salaris. Er is een groot te kort aan finacien. Toch gebeurde er een wonder. Direkt na de meeting was er een email dat iemand een legaat gegeven had en zo konden toch de salarissen betaald worden. Wat een opluchting. Het is tijdelijk. We mogen en bidden en vertrouwen dat de Here God weet wat goed is voor Jemima. We worden vaak bemoedigd uit het woord… ook weer door Job 22:21 Telkens terug naar de Hemelse Vader.
Daarna bleek een probleem met de werkvergunningen en visa’s. Peter en Mirvat kregen vorige week 1 maand visa. Terwijl een andere vrijwilligster de dag er na niets meer kreeg. Haar visa liep 30 juni af en is toen terug naar huis gegaan. Wat een teleurstelling. Ze wil terug komen als de werkvergunning en visa geregld zijn.
Wilt u aub mee bidden voor de Jemima situatie. In Zijn vrede, vertrouwd verder gaan.

Speciale gasten. Nu zien we uit naar het groepje van 4 leerlingen en 2 docenten van het Noordic uit Almelo die van 5 tot 9 juli bij ons zijn om de opbrengst van de actie op school en de verkoop van olijfhout af te geven.
Hun belevenissen volgen later.

• 03 Juli 2010 - 07:52

Henie Kottier:

Hallo lieve mensen
    Leuk dat jullie de laatste tijd vaak even een verslagje doen. Vergroot de betrokkenheid.
    En wat geweldig dat Peter de Nederlandse gasten zo uitgebreid begeleidt!!!!! Echt mooi.
    We vinden het heel byzonder dat Hanneke nu al mag zien waar jullie leven en werken. Wie weet maakt ze ons ook nog enthousiast.
    Mijn moeder en zus en zwager gaan jullie land met een reis met 45 Hammernaren o.l.v. een predikant uit Den Ham in sept bewonderen.
    Alle goeds gewenst en tpt ziens.
    Hennie

• 03 Juli 2010 - 11:06

Joeky Janusch:

Samir, van Harte gefeliciteerd met je diploma. KolHakavod!!Geniet van je rust, familie en vrienden hier!
    Peter en Tineke, Tot over een kleine maand!
    Sterkte met de visumsituatie!

• 03 Juli 2010 - 16:34

Chaya:

Welkom thuis Samir en ven harte gefeliciteerd met je diploma, well done! Een fijne tijd toegewenst met je familie.
    Jullie allemaal een fijne vakantie toegewenst.
    Gaan jullie nog naar een Reveilweek, of blijven jullie deze zomer in Israel?
    Groet van Chaya

• 04 Juli 2010 - 18:32

H + T:

Ha lieve mensen daar in het buurland. Gaaf om jullie ervaringen te lezen. Zo kunnen we goed met jullie meeleven. En enorm bedankt voor jullie lieve briefkaart en de blikken vis en olijven. Heerlijk! Gezellig trouwens om Heleen weer te zien hier. Blessings all over, H + T

• 04 Juli 2010 - 18:34

H + T:

We vergeten een heel belangrijk iets: Samir, van harte gefeliciteerd met je diploma, fantastisch knap van je zeg! Blessings all over, liefs, H + T PS we bidden voor je knie, voor volledig herstel.

• 05 Juli 2010 - 17:15

Annie & Martin Boevé:

Hallo zus, zwager en de kinderen.

Wat fijn dat jullie met z,n allen weer thuis zijn.
    Samir gefeliciteerd met je diploma en ook vandaag met je verjaardag
    Gods zegen voor het kommende jaar.
    Groeten van uit Almere