Zomer verhalen - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Zomer verhalen - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Zomer verhalen

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

13 Juli 2010 | Palestina, East Jerusalem

Het is warm hier, we horen regelmatig dat Nederland warmer is. Gelukkig hebben we de onweersbuien niet. De zomertinten geel en bruin beheersen grote gebieden van de natuur.
Met een ventilator aan is het nog wel uit te houden in huis. S’Avonds koelt het iets af en is er op onze berg een zacht koeler briesje.
De twee meiden hebben deze vakantie werk. We vertelden het al eerder, Mirvat werk met de kleine kinderen van een chreche. Fatmeh helpt soms in Eber, de dagbesteding van Jemima.
Een dag in de week is ze in de olijfhout werkplaats. Het ene karweitje gaat beter af dan het andere. Twee dingen gaan erg goed. Het graveren en het opplakken van delen voor het bouwpakketje. Natuurlijk is het dan ook leuk om iets voor jezelf te maken. Of voor Samir, want die was tenslotte jarig.
Fatmeh’s vriendin ging een dag mee en samen hebben ze een hele berg bouwpakketjes opgemaak en klaar gemaakt. De groep van het Noordik mee terug naar Nederland. Zij waren hier om de actie van de school af te sluiten met het overdragen van een bedrag voor Jemima en de werkplaats. Heel bemoedigend!!! Bedankt lieve mensen! Peter heeft 3 dagen met hun opgetrokken en veel laten zien en horen over dit bijzondere land. Binnenkort krijgen we een verslag je van een van de deelnemers.

Samir heeft geluk dit jaar. Eerst werd z’n verjaardag in Nederland gevierd. Daarna thuis met zijn zussen. Toen met de jeugd van de Kings Kids en tenslotte nog een echt feestje thuis. Bij aankomst ging hij na een dag met Mirvat voor 3 dagen naar een jeugdconferentie in Tel Aviv. Jongeren van hier en daar kwamen bij elkaar om samen naar worship muziek te luisteren en mee te zingen en te springen. Het was een toffe tijd voor hen allemaal.
Samir geniet van het vertrouwde hier thuis. Hij verveelt zich nog niets. De een na de ander komt even langs voor Samir. Ze zijn alleen allemaal net zo groot geworden als Samir. Het huis is weer gezellig vol.

• 14 Juli 2010 - 17:37

Gerrit En Johanna:

Dag lieve alle 5,
    Wat zijn de kids goed bezig...zo gaat het nog in de vakantie. Een hele belevenis zeker Fatmeh...boven op Massada !! Lieve, warme groet uit Veenendaal.

• 15 Juli 2010 - 11:37

Hennie Kottier:

Hallo lieve familie
    Heel hartelijk bedankt voor jullie inzet en goede zorgen voor het Noordikteam.
    Hanneke heeft er erg van genoten.
    Gods zegen gewenst bij al jullie bezigheden.
    Met een hartelijke groet van Hennie Kottier.

• 20 Juli 2010 - 11:19

Noordzij:

Dag lieve mensen,

We genieten van jullie zomerverhalen, het ziet er allemaal erg ontspannen uit. Maar meestal is dat alleen de buitenkant.
    We zien er naar uit jullie weer te ontmoeten.
    Lieve groet Freek en maaike

• 24 Juli 2010 - 19:23

Greet En Catharinus:

Hallo lieve familie

Fijn om tezien dat jullie het goed hebben met elkaar.
    Als gezin zijn wij in Zuid Frankrijk geweest
    lekket tijd voorelkaar
    krijg je weer energie van
    Goed ook om tezien de trouw van God door alles heen

liefs uit Ederveen