Start 2009 - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Start 2009 - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Start 2009

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

02 Februari 2009 | Palestina, East Jerusalem

Het nieuw jaar is alweer 1 maand oud, maar we beginnen toch even bij het vorige jaar.
December begon met een bijzondere Prolife conferentie voor Tineke. Terwijl Mirvat en Fatmeh meededen aan de Sinterklaas en pakjes avond in Jemima, vierde Prolife haar 20 jarig bestaan aan het meer van Galilea. Er waren naar Prolife vrienden deze keer moeders met hun baby’s uitgenodigd om te vertrellen hoe ze er toe gekomen zijn om toch voor het leven van hun kindje te kiezen en hoe ze geholpen zijn. Wonderlijke, trieste en krachtige verhalen. Verschillende van hen zijn op weg met de Heer.

De komst van Samir en Tineke’s 50 ste verjaardag waren echte hoogtepunten. We vierden dit met vele vrienden. Ze kreeg zelfs 2 sara’s

2009 werd hier niet ingeluid met vuurwerk. Dat mocht en kon niet vanwege de situatie in Gaza waar net aan begonnen was. De Jemima jeugd begreep dit. We hadden een gezellige avond met jaarlijkse traditie door Peter gebakken oliebollen en appelflappen.

Als gezin gingen we 2 nachten naar Haifa in een gastenhuis voor vrijwilligers vlak aan de zee. Het was mooi weer, wel koud, toch ging Samir zwemmen.
We hadden een goede, intensieve tijd met elkaar. Even weer gewoon gezin, toch kwam het afscheid. Voor allemaal even slikken.

• 02 Februari 2009 - 20:18

Hennie Kottier:

Bedankt voor jullie bericht.Mooie foto's.
    Tineke alsnog gefeliciteerd met je 50ste verjaardag!!
    Fijn voor Abraham dat hij nu een Sara heeft.
    Groeten Hennie Kottier.

• 03 Februari 2009 - 17:03

Hermien Smoes:

Tineke,

Hartelijk gefeliciteerd met je 50 ste verjaardag en Gods zegen voor de toekomst. Met ons gaat het goed. Is Samir weer terug
    naar Nederland? Hartelijke
    groeten van Jan en Hermien.

• 04 Februari 2009 - 08:59

Nelly, Cairo:

Hoi Tineke
    van harte met je verjaardag! Hoe voelt dat?

Liefs

• 05 Februari 2009 - 13:19

Gery:

hoi tineke,
    50 jaar! van harte!! ik wens je nog heel veel goede jaren toe onder Gods zegen.
    en leuk om de fotos te zien. oef wat zijn ze allemaal groot geworden!
    doei Gery

• 05 Februari 2009 - 20:18

Ina En Roel Vos:

Tineke ook nog gefeliciteerd met 50ste verjaardag.Ook de rest van de familie gefeliciteerd.Wat fijn dat jullie een goede tijd hebben gehad in Haifa. Soms hebben we dat nodig om even lekker bij te tanken.We wensen jullie Gods zegen toe in het komende jaar.
    De hartelijke groeten van alle vosjes van de Hammerweg. Over een weken wonen we aan De Lijster in Vriezenveen.