Herfst in Beit Jala - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Herfst in Beit Jala - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Herfst in Beit Jala

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

09 November 2008 | Palestina, East Jerusalem

Het is echt herfst hier. Overdag nog aardig warm, maar ‘s-avonds koud. We hebben al 4 flinke regendagen gehad. Opvallend vroeg. De neerslag was al meetbaar in stijging van het meer van Galiea. De eerste krokussen werden gesingaleerd. Prachtig.
School
Naast het leerwerk was er een week met gasten uit Amerika. Ze verzorgden een uitgebreid programma voor de hele school. Een soort vakatie bijbelschool. Ze hadden er echt een feest van gemaakt, met als centrum bijbelverhalen. Fatmeh zingt nu nog de liederen van deze week.
Mirvat geeft veel tijd aan het schoolwerk dit jaar. Samen met Peter is ze uren aan het lezen en worden dagelijks verslagjes uitgewerkt op de computer. Samenvattingen van literatuur, werkstukjes voor Aardrijkskunde en andere projecten. Gelukkig krijgen we een dag in de week hulp, anders schiet de bijbelstudie van de Immanuelkerk er iedere week bij in.
Olijfhout en Jemima
Voor sommige olijfhoutproducten is de verpakking extra belangrijk. Maar ook veel werk. Peter kan dit werk uitbesteden aan de hoger niveau groep van Jemima. Ze vinden het een leuke afwisseling van het normale borduurwerk.
Zwemmen
Tineke gaat mee met het therapiezwemmen. Ze helpt met twee kinderen in het water. Het kost iets meer energie, maar het is erg goed voor de kids en ze genieten allemaal erg van.
Arabische kerk
Afgelopen zondag hadden we na de dienst een gezamelijke maaltijd. Ieder gezin brengt dan een warme maaltijd mee. Leuk om al die verschillende Arabische gerechten bij elkaar te zien. Je kunt er de bijdrages van de buitenlanders in de gemeente precies uithalen. Het is fijn om te merken dat er wat meer vrijheid komt om ook eens te praten met anderen dan je eigen vaste groep.

• 10 November 2008 - 06:54

Klaas Geugjes:

Ha die Peter en Tineke,
    leuk weer van julie te horen. Heb net met de meiden ontbeten en we gaan zo naar school. Toch een groot voordeel van het vertegenwordiger zijn. Meer tijd samen met de kinderen. Het was leuk Samir weer te zien. Wat is die jongen veranderd. Slikt hij nu elke dag valium?? Van zo'n enorm drukke doerak in een stil en verlegen jongetje. ;-) Ik was blij dat ik ook de jeugdgroep had uitgenodigd. Zo had hij toch nog wat aanspraak. Ik hoop dat hij snel de juiste opleiding vind.

• 10 November 2008 - 07:05

Joeky:

We zitten zo dichtbij elkaar enw e zien elkaar zo weinig. Samir heeft nog bij Shanan en Shoshana gelogeerd, he. Shanan en hij samen in de keuken ;-)
    Hoop je gauw weer te zien

• 10 November 2008 - 18:47

Gerrit En Johanna:

Hallo Peter en Tineke,
    Wat een fijne berichten van jullie... En dat Mirvat zo haar best doet voor school! We hadden al van anderen gehoord, dat de regen vroeg gekomen is dit jaar, wel hard nodig hè?Over Samir lezen we iets in de reactie van Klaas, het gaat goed met hem?? We wensen jullie alle 4 veel sterkte toe en goeie voorbereiding op alle feesten. Lieve groeten van Gerrit en Johanna.

• 10 November 2008 - 19:00

Ardi:

Leuk, dat je aan het zwemmen bent! is vast ontspannen voor ze!

• 10 November 2008 - 19:57

Jennie JF:

Hallo Peter en Tineke,
    waar gaan jullie zwemmem? Is er bij jullie in de buurt een zwembad?

• 12 November 2008 - 09:54

Nelly, Cairo:

Hoi daar,
    lekker een regenbuitje! Hier is het nog amper bewolkt!
    Veel zegen met al jullie beigheden en veel liefs

• 12 December 2008 - 22:57

Manja:

Dag allemaal,

Zo...eindelijk jullie website weer gevonden...was het adres kwijt..of vergeten...

Groeten van Samir, die heb ik nu online! Het gaat wel goed met hem..howel...ik wacht nu al 5 minuten tot hij met jullie e-mail adres komt....hij is druk met zoeken zegt 'ie!

Leuk om weer te lezen hoe het met jullie gaat en dat het goed gaat! Gods zegen in alles wat jullie doen en wie weet tot ziens! Peter: wil jij vast beginnen met oefenen gitaarspelen in 3 kwartsmaat? Dan doe ik dat ook! DAAAG!

• 28 Januari 2009 - 19:28

Marike:

hoi peter
    ik ben benieuwd of je de 3kwartsmaat voor Manja al onder de knie hebt ;-)

hoe is het verder met jullie?
    groetjes voor jullie allemaal!!