Update Samir - Reisverslag uit Vriezenveen, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Update Samir - Reisverslag uit Vriezenveen, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Update Samir

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

13 September 2008 | Nederland, Vriezenveen

De vakantieperiode begon met afscheid nemen van Samir, voor 2maanden.
Hij heeft met heel veel plezier in Nederland gewerkt, en z’n ticket verdiend.
Eerst werkte hij bij Delinuts, een bedrijf in Ede. Hij kon ook logeren bij de bedrijfsleiding. Deze mensen hebben Samir bijzonder opgevangen de eerste periode. In Vriezenveen logeerde hij bij 2 gezinnen, onze vrienden die al jaren met ons meeleven. En werkte hij bij de fietsgigant.

De vakantie is voorbij en Samir is nog steeds in Nederland.
We hebben besloten dat we ingaan op zijn grote wens en dat is in Nederland blijven en niet verder gaan op school.
Daar zit natuurlijk heel veel aan vast.Hij heeft wel een Nederlands paspoort maar kent Nederland niet echt. Hij spreekt wel Nederlands, maar schrijft het niet.

Om op een goede manier een start te maken als zelfstandige in een vreemde maatschappij hadden wij gedacht aan één van de begeleidingsvormen die door de stichting Timon aangeboden worden. We waren al aardig op weg. Het bureau jeugdzorg gaf goede medewerking en prioriteit. Helaas kwam via de psychologische test van vorig jaar een wending en vertraging. Jeugdzorg kan hem niet begeleiden en we werden doorverwezen naar stichting MEE. Ook daar is sprake van goede medewerking, maar de weg is daar behoorlijk langer.

In onze zoektocht werden we geadviseerd door de stichting Saron. Hun eerste advies was een Nederlandse zorgboerderij in Frankrijk. Het was geregeld en toen was er toch geen plek voor Samir op korte termijn.
Velen weten dat hij naar Frankrijk zou gaan. Best moeilijk dat die deur dicht ging. Een andere deur gaat open…. Via St. Saron is nu een plaats gevonden in Doetinchem op een zorgboerderij . Hij kan daar zich konsentreren op praktische mogelijkheden en talenten die hij heeft. Nederlands leren lezen en schrijven. En krijgt hij begeleiding in het verwerken van de vragen die bij zijn leven horen. Is hij Nederlander of Arabier of Israeli? Hoe bouw ik verder aan een levende relatie met God en vele andere vragen.We zijn blij met deze nieuwe start en we zien met vertrouwen in Gods leiding, uit naar het duidelijk worden van zijn toekomst.
Begin op Oktober zal hij naar Doetichem gaan en Peter is dan in Nederland om daar bij te zijn en met hem deze volgende deur in te gaan.
Gelukkig is er skype en heeft het thuisfront zeer regelmatig kontakt, zelfs in allerlei praktisch vragen. Voor Mirvat en Fatmeh was het behoorlijk wennen. Nu mogen zij de boventoon voeren. Inmiddels isde school begonnen en is er weer regelmaat gekomen.
We willen IEDEREEN die met ons en Samir meegeleefd, meegedacht, mee gebeden, meegestreden, meegewerkt heeft HEEL HARTELIJK BEDANKEN!
Zonder jullie was het beslist niet mogelijk geweest. DANK aan de thuisfrontcommissie, speciaal Jeannette en Egbert. DANK aan de HEMELSE VADER die onze gedachtens en verlangers kent en Zijn weg bekent maakt. (Psalm 32 :8.)

• 13 September 2008 - 13:44

Hennie Kottier.:

Geweldig mooi dat er in Doetichem een plek gevonden is. Heel veel sterkte bij het loslaten en voor Peter een goede tijd met Samir en de begeleiding.
    Met een hartelijke groet van Hennie Kottier

• 13 September 2008 - 16:18

Hendrika Kreileman:

Fijn dat er nu een goede plek is gevonden voor Samir!! Spannend voor hem en ook voor jullie, dit nieuwe begin. We wensen jullie allen Gods nabijheid en Zijn zegen toe.
    Groeten, Anton en Hendrika.

• 13 September 2008 - 18:57

Gerrit En Johanna.:

Dag lieve Peter en Tineke...wat een verandering in jullie gezin, na zo'n lange zoektocht. We hopen en bidden, dat dir echt de goeie plek voor Samir zal zijn !! Groetjes uit Amerongen.

• 13 September 2008 - 20:17

Herma Touwen:

Geweldig fijn dat hij in Nederland blijft, dat geeft voor ons hier ook de mogelijkheid om meer betrokken bij Samir te blijven.sterkte met voorbereiden en loslaten, we hopen beter te zien als hij hier is.groet Herma

• 03 Oktober 2008 - 19:09

Manja:

Lieve Peter en Tineke,

Ondanks dat ik (te) weinig contact heb met Samir weet ik dat de HERE over hem waakt en voor hem zorgt! Hij beschermt hem en is dicht bij hem! Ik bid voor Samir en voor jullie en Mirvat en Fathmeh! Hij zegent jullie allemaal!