Zomergasten - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Zomergasten - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Zomergasten

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

27 Augustus 2008 | Palestina, East Jerusalem

Het gaat weer beter met de toeristen. Op Ben Gurion wordt het ene rekort van aantallen reizigers na het andere gebroken.
Hier in Bethlehem merken we het ook. De meeste hotels zijn regelmatig bezet en we zien volop bussen rijden.
Wij krijgen ook een staartje mee. Heel regelmatigkregen we een aantal bezoekers. Heel gezellig en vaak wat onverwachts.
Een nederlandse familie op doorreis naar Nederland. Ze werken in Sri Lanka en hadden hier vakantie en kwamen ze even langs. Heel leuk om ervaringen uit te wisselen over het leven en werken in een vreemd land.
We hadden bezoek van een ouder echtpaar. Helaas werd de man tijdens het bezoek aan Israel ziek. Gelukkig was er veel hulp van de medewerkers van Jemima. Ziekenvervoer kon worden geregeld naar Nederland en gelukkig is hij tijdens het wachten op vervoer weer behoorlijk opgeknapt.
Een aantal oud medewerkers van Jemima kwamen op zondagavond op bezoek en de avond werd weer een ouderwetse sing-in avond.
Veel bezoekers komen voor een dag. Ze zijn vol belangstelling voor Bethlehem, de stad van de geboorte van Jezus. Ze hebben graag een indruk van hoe het leven hier toegaat en zijn vol belangstelling voor het werk dat we doen. Meestal beginnen ze dan ook met een bezoekaan de olijfhout werkplaats. Peter gaat daarna met hun naar de geboortekerk en naar ons huis. Daar neemt Tineke over en laat ze Jemima zien.
Ook familie bezoek. Peters broer, z’n vrouw en 2 dochters,kwamen 14 dagen. Ze hebben een bonte avond van Jemima meegemaakt. De verjaardag van Fatmeh voorzien van Nederlandse pannekoeken . We zijn 5 dagen naar Haifa geweest. Even echt vakantie. Iedereen genoot van het zwemmen in zee of het meer, zelfs Fatmeh.

Gelukkig kunnen we ook af en toe een week bijkomen en alles weer even op orde krijgen, want met al het bezoek blijft er wel eens wat werk liggen.
Na 3 enerverende zomermaanden zijn Mirvat en Fathmeh weer gewoon naar school.

• 28 Augustus 2008 - 02:15

Margreet:

En reken maar dat het leuk was om jullie weer te zien en te spreken. Om de olijfhoutwerkplaats, jullie gezin, de geboortekerk en Jemima te zien. We zijn onder de indruk van wat jullie daar doen en onder welke omstandigheden. Sterkte en God's Zegen! BMLMJD uit Sri Lanka

• 28 Augustus 2008 - 07:19

Joeky:

Jullie hebben zeker niet stil gezeten. Maar wanneer doen jullie dat wel?? Groetjes, Joeky