Even de draad weer oppakken - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Even de draad weer oppakken - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Even de draad weer oppakken

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

21 Juni 2008 | Palestina, East Jerusalem

Na Pasen is het ons niet meer gelukt een nieuw berichtje door te geven, maar dan nu weer een levensteken.
Eerst even het grote nieuws. Samir had het er afgelopen jaar al over. Hij wilde alleen naar Nederland en daar vakantiewerk gaan doen.
Dus vanaf het begin van dit jaar is hij (samen met ons) bezig geweest om vakantiewerk te vinden. Er waren bemoedigingen genoeg: “Er is genoeg werk” “Ik vraag wel of je hier kan komen werken” ed. Maar het bleekt toch wel iets lastiger dan we dachten als je zo’n grote afstand moet overbruggen.

Uitindelijk hadden we een aantal toezeggingen en begon de tijd te dringen om een ticket te bestellen. Nadat we gedaan hadden wat mogelijk was hebben we in vertrouwen een ticket besteld. Er was er nog een voor een redelijke prijs. En de volgende week werd ook bevestigd dat hij voor de hele periode werk had. Met de mogelijkheid dat hij de tweede periode, in Vriezenveen, zelfs dubbel kan werken of kan kiezen.
Samir werd uitgenodigd door familie den Boon uit Ederveen. Hij kan bij hun logeren en in hun bedrijf Delinuts werken. Helpen bij noten en zuidvruchten verpakken en verzenden. Tineke haar zus en zwager wonen in Veenendaal, dus kan hij daar ook geregeld even naar toe. We ervaren dit als leiding van de Heer dat deze mogelijkheid op Samir z’n weg geplaatst wordt.

Direkt na het afsluiten van het schooljaar heeft hij afscheid genomen. De afscheidavond liet zien wat zijn plaats hier was. Een Koreaanse vriend, jongens vanuit Jemima, de moslim buurjongens en de christen vrienden. Met hen wilde hij de laatste avond zijn. Zonder verlegenheid liet hij zien dat hij hulp verwachtte van Jezus. Het stond op z’n T-shirt en hij wilden graag dat voor hem gebeden werd in het engels en in het arabisch. Daarna zong hij een aantal van z’n liederen zelf begeleid met gitaar.

Z’n vrienden hadden hem beloofd te bellen zolang de verbinding duurde. Dus op het vliegveld, tijdens de ondervraging en het doorzoeken van de bagage, stond hij met z’n vrienden te praten.
Hij is veilig aangekomen en we zijn benieuwd naar z’n ervaringen in deze nieuwe situatie.
Ondertussen is het wel een stuk stiller in huis, ook even wennen.

• 21 Juni 2008 - 09:03

Elsbeth:

Samir, als je dit leest: een goede tijd in NL met je werk en je vrije tijd en logeerpartijen. Zoasl ze hier in Vjenne zeggen: gedroagt oe oftwel: behave yourself! Ik zal je vast nog wel eens zien in Vjenne!
    Lammetjes in Israël: veel wijsheid en zegen in IS gewenst! Geniet van de rust ... hahahaha, sorry Samir, een grapje! Een goede vakantieperiode gewenst!

Veel liefs, Elsbeth

• 21 Juni 2008 - 10:38

Marjon:

Hoi Tineke,
    Erg leuk voor Samir !
    Met ons is alles goed, Tineke tot schrijfs : ik beloof binnekort een lange brief te schrijven een fijn weekend !
    lieve groeten uit de Zuilenbug, Dordrecht

• 23 Juni 2008 - 04:25

Fam Bramer:

Beste Peter, Tineke en Kids.(ihb Samir)

Pa en ma een goede tijd gewenst zo zonder de oudste ;)
    Samir, Hartelijk welkom in NL. We wensen je een goede tijd toe hier in Nederland. Mischien zien we we nog in Vjenne!

Werk ze!

• 23 Juni 2008 - 13:52

Klaas Geugjes:

Hee leuk vanochtend weer even met jullie te msn'en. ik heb het nummer van Samir in mijn telefoon en met hem gesms't. We hebben afgesproken elkaar ene keer te ontmoeten. Tja kleine jongens worden groot en het is best eng omze alleen te laten gaan. Gisteren zijn Jiao-Lin en Xue Ling alleen van vriendinnetjes terug naar huis gelopen en moesten daarbij een grote weg over. Minstens netzo spannend ;-) voor de pappa als voor de kids. Maar eh we houden jullie knulletje in de gaten hoor. Dikke knuffel voor Fatmeh en Mirvat.

Klaas

• 23 Juni 2008 - 17:24

Elise:

Ha Peter en Tineke

Leuk om zo weer wat te lezen van jullie en in dit geval van Samir. Ik hoop dat hij echt een goede tijd mag hebben in Nederland. Gaat het met jullie ook goed? Leuk om die foto's ook te zien! Doe daar maar de groetjes en Gods zegen gewenst in alles.

Groeten van Elise

• 23 Juni 2008 - 17:33

Gerrit En Johanna,:

Tjonge, wat stoer van Samir!! En zo'n geweldig afscheidsfeest met z'n vrienden, we zijn blij voor jullie dat hij zich zo ontwikkeld heeft! Ederveen is niet ver van Amerongen, fam.den Boon kennen we niet, kun je het adres en tel. nr geven ??
    Gek hé, als er één uit huis is...het lijkt zo stil!
    Lieve groetjes uit Amerongen.

• 24 Juni 2008 - 05:40

Gea En Derek:

Derek en ik wensen je een grandiose tijd in Nederland . Wie weet, vind je nog een vaste baan voor later? En voor Peter en Tineke; geen zorgen maken hoor; Samir is in goede handen en jullie ook. De zegen van Jezus!!

• 24 Juni 2008 - 10:06

Nelly In Cairo:

Sterkte allemaal met de nieuwe situatie! Samir: blijf zingen!!! :)

• 01 Juli 2008 - 18:12

Hetty Peleg:

Bedankt voor je bericht Tineke Ik wilde je gisteren bellen nadat ik P sprak Bij thuiskomst bleek Eli zijn zus bezig te zijn met de verhuizing of beter men was bezig voor haar Zij deed niets werkelijk niets interessant hoe is het afgelopen met die meneer ligt hij in het zh groet Hetty het was prettig P te ontmoeten

• 01 Juli 2008 - 18:15

Hetty:

Nog even wbt het nieuws over Samir Heel bijzonder nieuw adres Hettypeleg@gmail.com

• 21 Juli 2008 - 15:57

Wand@:

Een beetje late reactie. Samir heel veel goeds in Nederland. En Lammetjes in beit Jala:Ja kleine kinderen worden groot en gaan uitvliegen. Sterkte met de rus en stilte....
    Liefs.