Paasvieringen,conferentie en bezoek - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Paasvieringen,conferentie en bezoek - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Paasvieringen,conferentie en bezoek

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

29 Maart 2008 | Israel, Jeruzalem

De Heer is waarlijk opgestaan, antwoord: Het is waar, Hij is opgestaan!
Ons pasen begon al heel vroeg. Om 5 uur uit bed en om 6.30 begon de dienst in de Graftuin. Het was mooi weer en al licht. De vogels zongen en met ruim 2000 gelovigen uit de hele wereld zongen we de Glorie aan de Verrezen Heer bij het open graf.
Onze pastor van King of kings hield de meditatie over Matth. 28. Met veel bijbelteksten gaf hij de blijdschap en de boodschap van het evangelie door. Je kunt het meebeleven via hun website.
Thuisgekomen waren de kids net ontwaakt en hielden we een gezellig paasontbijt. Met tieners eet je niet meer elke ochtend samen, dat was nu extra fijn. We gingen met hen en de Jemima kids ‘gewoon’ naar de kerk in Bethlehem. Daar vieren ze pas pasen over 1 maand, tegelijk met het orthodoxe pasen. Raar he.
Omdat ’t toch een ‘gewone’ zondag was gingen we s’middags gewoon naar King of Kings en hoorden we een bijzonder reisverslag van onze pastor en z’n vrouw die in oa.China en Canada geweest zijn. Gods werkt overal door heen om mensen tot zich te trekken.

Maandag hadden we met jemima wel weer paasviering. Met de ouder hoog niveau kids en onze kids was een sketch ingestudeerd. Op muziek van Via Dolorosa werd het lijdensverhaal uitgebeeld. Opvallend aandachtig werd er door de andere kinds en werkers gekeken. Een meisje barste in huilen uit toen ze zag dat de Jezus figuur geslagen werd en ‘bloed’ op z’n rug had. Zo kwam het verhaal nog dichter bij. Jezus heeft echt vor ons geleden en dit lijden gedragen om ons te kunnen redden. Het eindigde met een Halleluja lied, He is risen! Prachtig gespeeld en prachtige muziek.
Daarna kreatief zijn en wat er toch wel bij hoort, is eieren zoeken in de tuin.

Van DV 3 tot 7 april is er conferentie van onze ‘klub’ Peter en de kids gaan er naar toe. Voor Fatmeh komt een vrijwilligerster van Jemima mee. Zij zal haar helpen met verbinden en met het kinderwerk. Ze hebben er veel zin in. Elke 2 jaar is dit de ontmoeting voor alle werkers van onze klub. Zo goed om elkaar te ontmoeten en bemoedigd te worden om verder te gaan in het gebied dat de Heer aan een ieder geeft.

Tineke gaat DV van 3 tot 14 april naar Ned. haar moeder hoopt dan 80 jaar te worden. Een viering waart! Met ons gezin gaan we een weekend weg. Ook zal ze verschillende mensen bezoeken en zm presentaties geven. Als je mogelijkheiden hebt en graag iets wil horen over ons leven en Jemima kun je kontakt opnemen met haar.
Natuurlijk zal ze olijfhouthoutprodukten mee nemen. Er zijn weer en paar mooie dingen bij gekomen.

• 30 Maart 2008 - 05:07

Joeky:

Leuk, jongens om dit te lezen. Ook de foto's. Tineke, een fijne tijd in Nederland gewenst. Ik zal je MMMMissen op de conferentie!!!!
    Liefs, de Januschjes

• 30 Maart 2008 - 09:36

Gerrit En Johanna:

Dag lieve mensen,
    Jullie vieren het Paasfeest wel op veel manieren en over een maand al weer!
    Een goeie tijd gewenst op de conf. en jij in Ned. Tineke... wij hopen 11 april weer naar Roemenië te gaan met brillen en zijn ong. een maand onderweg.
    Veel lieve groeten en tot horens.
    Gerrit en Johanna.

• 30 Maart 2008 - 20:17

Klaas Geugjes:

Wat is internet toch een mooi medium. Leuk van jullie paasfeesten te horen. Zo heb je nog eens een feestje ( of twee ) Afijn Tineke een fijne tijd in Nederland. Peter een goede conferentie. Hier gaat alles gewoon zijn gangetje. Ik kom snel weer eens op MSN.

• 01 April 2008 - 06:24

Bianca:

had vorige week zondagochtend, stiekum erge heimwee :-, kwam door de paasgroet die gewoon 24 lang over de hele aarde werd gesproken! Stuur je nog een bestelformulier via de mail? Er is iemand die graag een bordje van olijfhout wil met die tekst uit Jozua.. Ik en mijn huis...

Ga deze week even proberen te bellen!
    Groetjes

• 09 Juni 2008 - 21:30

Mima:

hee lieve familie 't Lam!

Waar zijn jullie nou?