Meeleven - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Meeleven - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Meeleven

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

09 Maart 2008 | Palestina, East Jerusalem

Wat bijzonder zoveel meeleven van jullie allemaal. We voelen ons bevoorrecht om zo gedragen door de gebeden en woorden van troost het verlies van Peter z’n moeder te verwerken. De tijd bij z’n vader was heel fijn. Gewoon er zijn en samen nog dingen regelen. Velen uit onze families, vrienden uit de buurt en verder weg, en van de gemeente van pa en ma kwamen condoleren en vaak ook de volgende dag naar de begrafenis.
De dienst was een duidelijke boodschap van de liefde van de Heer, en Zijn erfenis die Hij ons aan biedt uit ps 16. Indrukwekend was het lied Blijf bij mij Heer... Dat weten we en geloven we nu Pa zonder haar verder gaat op zijn levensweg.

Er werd in Beit Jala goed voor de kids gezorgd. Daar waren we heel dankbaar voor. Ze hadden nog een extra dag helemaal samen omdat er nog een sneeuw dag kwam.

Nu zijn we weer 2 weken thuis en nemen de draad weer op.
Peter kreeg een grote order voor olijfhouprodukten. Baha, een jongen van Jemima die nu klaar is met de opleiding voor olijfhoutbewerking kan bij hem komen werken. Er is erg moeilijk aan werk te komen voor hem omdat hij ook een licht verstandelijk beperking heeft. In 2 hotels werd vertelt over Jemima en ook olijfhout verkocht. PR en verkoop gaan dan samen. Mooi he.

Voor ’t eerst ging ik mee om te bidden op de muur van de Oude Stad. Een echtpaar heeft een opdracht ontvangen om elke dag op de muur te wandelen met en zonder andere belangstellenden, en bijbelteksten te proklameren die gaan over God zelf die trouw is aan zijn volk en aan deze stad. Het iniatief komt van de Vader zelf en wij mogen die teksten na zeggen en mee bidden, tot Zijn eer. Jesaja 62:1, 6,7. De amandelbloesem is daar ook een voorbeeld van.

• 09 Maart 2008 - 21:10

Herma Touwen:

hallo, fijn dat het thuis goed gegaan is, tijdens jullie verblijf hier.
    wat bijzonder om te bidden op de muur en te pleiten op Gods belofte voor Israel en Jeruzalem.
    Heel veel sterkte en veel liefde van God toegewenst voor jullie allen. KOm je in April nog naar nederland Tineke

• 09 Maart 2008 - 21:19

Marjon De Jong :

lieve vrienden,

wat heerlijk om zo te kunnen bidden, wandelend op die muur. Ik bid jullie de zegen toe van onze Here, Die trouw is !
    We hadden een bijzonder fijne avondmaalszondag vandaag en mochten weer zien en smaken dat Jezus Zichzelf vernederde tot aan het Kruis. Grotere liefde is niet denkbaar.

Alle goeds !

• 09 Maart 2008 - 21:51

Klaas Geugjes:

Lieve Peter en Tineke,

bedankt dat jullie ons telkens op de hoogte houden. Ineke is laatst bij een reunie van de NEM geweest en kreeg toch weer dat goede gevoel van toen. Wij waren er gisteren nog bij een trouwerij van een vriendin van ons. Zij hebben het feest in de zaal van de NEM gevierd. O wat zou ik graag weer eens die kant op gaan maar ja voorlopig maar even genieten van de kids.
    Gods zegen en tot schrijfs.

Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling.

• 10 Maart 2008 - 03:32

Margreet Jaspers Fai:

Wat mooi om te lezen over het bidden om de muur van de oude stad. Het stuk muur wat over is van de Tempel is dat het fundament? Ik lees een stukje van Herma Touwen, doe haar de groetjes!

• 10 Maart 2008 - 08:29

Hfennie Kottier:

Altijd fijn om weer wat van jullie te horen(lezen)
    Voor vandaag een bijbeltekst voor jullie:
    De HEER zelf gaat voor je uit,hij zal je bijstaan en geen moment van je zijde wijken.Wees niet bang en laat je door niets ontmoedigen.
    Deutr.31 vers 8.

Groetjes Hennie