Familie Peter - Reisverslag uit Sliedrecht, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Familie Peter - Reisverslag uit Sliedrecht, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Familie Peter

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

15 Februari 2008 | Nederland, Sliedrecht

Afgelopen januari is Peter naar Nederland geweest. De voornaamste reden was familiebezoek. Pa en Ma ’t Lam waren 55 jaar getrouwd.
Na de maagoperatie was dit een gelegenheid waar naar uitgezien werd.
Het was goed om samen met dankbaarheid terug te zien op Gods zegen door deze jaren heen. Toch gaf de ziekte van ma al een schaduw over het feest. Vooral omdat juist rond de datum van de trouwdag de uitslag van onderzoek bekend werd. Het bleek dat de ziekte niet verder te behandelen was.
Na het vertrek van Peter werd ma ziek. Eerst leek het er op dat de vermoeidheid een aantal kleinere aandoeningen verergerde. Vervolgens kreeg ze ook tombose in haar been. Vorige week leek het er nog op dat ze langzaam weer wat aan het herstellen was. Vannacht kregen we telefoon. Op 14 februari is ze onverwachts snel overleden.
Ze is ons altijd voorgegaan in trouwe dienst aan God. Ze wist dat na de dood de volle heerlijkheid wachtte. Toch was ze erg gehecht aan het leven. Wat we nu kunnen zeggen is dat de Heer haar een lange weg van afscheid heeft bespaard.
Voor ons is het nu nog erg onwezenlijk, omdat we zover weg zijn. De arabishe medewerkers van Jemima namen het initiatief om volgens de arabische gewoonte ons thuis te bezoeken als condoleren. We hebben oppas kunnen regelen voor de kinderen en een ticket besproken. We hopen zondag in Nederland aan te komen en kunnen de begrafenis op woensdag meemaken.
We bidden vooral voor pa. Hij was een beetje voorbereid, maar dat maakt het gemis niet minder. Na 55 jaar huwelijk wordt nu alles ingrijpend anders. Bid met ons mee voor de tastbare aanwezigheid van de Heer om hem te ondersteunen.

• 15 Februari 2008 - 17:54

Henk Marja Wetering:

Wij bidden jullie Gods nabijheid en troost toe in deze verdrietige tijd, nu Peters moeder is overleden.

• 15 Februari 2008 - 18:10

Fons Wilma Reekers:

Heel veel troost, sterkte en bovenal Gods nabijheid gewenst in deze verdrietige tijd.

• 15 Februari 2008 - 18:54

Gerrit En Johanna:

Inderdaad, dit lijkt zo onwezelijk, als je net voor het feest in Nederland was Peter. Heel veel sterkte gewenst bij het verwerken en het voorbereiden van de reis.Fijn dat de kinderen even onderdak hebben. God's zegen en bescherming toegebeden.

• 15 Februari 2008 - 19:06

Wilma En Ans:

Beste Peter en Tineke en de kinderen
    We willen juliie Gods Zegen toebidden bij het verwerken van dit verdriet. We zijn blij dat jullie naar de begrafenis kunnen gaan en dit verdriet samen met de familie kunnen verwerken
    hartelijke groet Ans en Wilma

• 15 Februari 2008 - 19:15

Arie En Trix:

Lieve Peter en Tineke en kids, we wensen jullie heel veel sterkte en Gods nabijheid . Veelliefs Arie en Trix

• 15 Februari 2008 - 21:17

John Germs:

Beste Peter en Tineke,
    Van harte gecondoleerd met het overlijden van moeder! Onze deelneming mag ik , als voorzitter van de Ned. Stichting 'Jemima' uitspreken namens de gehele organisatie. Ik lees ook met vreugde over de manier waarop locale medewerkers om jullie heen kwamen staan. Dát is nou : 'samen in de naam va Jezus'!
    Die Naam, waar je moeder zich in geborgen wist, in leven en in sterven.
    Sterkte in het verdriet en 't gemis!
    Goed is het om de kom. week l;etterlijk dichtbij je vader te kunnen zijn. Veel sterkte bij alles wat op jullie afkomt.
    En weet je van ons aller voorbede zeker!

• 15 Februari 2008 - 22:25

Jeanette Salomons:

Beste Peter, Tineke, Samir, Mervat en Fatmeh,
    Ik wil jullie sterkte toewensen bij het overlijden van Peter's moeder. En Gods zegen en nabijheid voor de komende tijd, ook straks hier in Nederland.
    Hart. groeten, Jeanette

• 16 Februari 2008 - 09:06

Marike:

heel veel sterkte toegewenst!

• 16 Februari 2008 - 10:18

Johan/Tineke Het Lam:

We leven mee met jullie in het verlies van jullie (schoon)moeder. Wat mooi dat je zo'n moeder had en dat je geloofde in Christus en jullie dat ook heeft meegegeven. We bidden voor jullie om troost en kracht.
    Hartelijke groeten,
    Johan en Tineke het Lam

• 16 Februari 2008 - 10:42

Elsbeth:

Lieve Peter en Tineke
    Dan is het nu dan toch gebeurd. Toch snel, hoor.
    Ik wil jullie veel sterkte toewensen bij dit verlies van ma 't Lam. Peter, fijn dat je in Nederland nog tijd met hen hebt kunnen doorbrengen. Een mooie herinnering (ook al was die toen best intensief) en mooi dat jullie de foto's van het 55-jarig huwelijksfeest erbij hebben gedaan.
    Als ik aan je moeder denk, Peter, dan denk ik aan de leuke tijd die ik met haar en je vader in Israel heb gehad een paar jaar geleden, aan de bezoekjes aan de Koolmees.
    Ik wens jullie een goede reis en veel sterkte samen met jullie familie en ik bid jullie de troost en zegen van onze Heer toe! Veel sterkte ook voor je vader, Peter, toegewenst!
    Veel liefs, Elsbeth (ik zal jullie kinderen op de skype opzoeken dit weekend!)

• 16 Februari 2008 - 14:15

Harriët Tamminga:

Wat heerlijk als je zo'n getuigenis van je moeder kunt geven! Dat dat tot troost mag zijn de komende tijd. Heel veel sterkte en Gods nabijheid de komende dagen.

• 16 Februari 2008 - 21:15

Gert,Hennie Kottier:

We bidden jullie Gods nabijheid toe.
    Fijn dat jullie ruim voor de dag van de begrafenis in Nederland kunnen zijn.
    Heel veel sterkte gewenst in deze dagen.

• 17 Februari 2008 - 08:51

Nelly In Cairo:

Lieve Peter en Tineke,
    sterkte met het verwerken van dit verlies.

• 18 Februari 2008 - 06:57

Bernard En Margreet:

Wij willen jullie van harte sterkte wensen bij het verwerken van het gemis van jullie moeder. Gods troostrijke nabijheid toegebeden voor jullie allemaal.

• 18 Februari 2008 - 08:21

Rika El Sharoud:

Peter en Tineke,
    Sterkte en God's liefdevolle nabijheid toegewenst in deze tijd van rouw, verdriet en afscheid nemen.
    Heerlijk als je mag weten elkaar eens weer te zien in het land waar geen ziekte en dood meer zal zijn.
    Lieve groet van Rika

• 18 Februari 2008 - 08:53

Henk-Jan& Anita Mels:

Beste Peter, Tineke en jullie kinderen,

Gecondoleerd met het overlijden van jullie (schoon)moeder en oma.
    Heel veel sterkte en Gods troost en nabijheid met het verwerken van dit verlies. We bidden voor jullie.

Groeten van
    Henk-Jan en Anita Mels

• 18 Februari 2008 - 09:23

Gosse En Ada:

Hallo Peter en Tineke
    toevallig spraken Ada en ik en Bea en Anton afgelopen weekend over Ons bezoek aan Israel en de ontmoeting met jullie. Vanochtend was er een waar ben jij mail van jullie in onze mailbox. We wensen jullie veel verbondenheid met familie en vrienden maar ook bovenal met God om met elkaar afscheid te nemen van Peter zijn moeder. Sterkte Gosse

• 18 Februari 2008 - 11:54

Joke De Wit:

Lieve Peter, Tineke en kinderen,
    Gecondoleerd met je moeder,schoonmoeder en oma. Het is heel wat om te verwerken, een troost om te weten dat zij bij Jezus is. Goed om in deze dagen bij elkaar te zijn. Gods nabijheid bij de begrafenis.
    In gebed leef ik met jullie mee. Joke.

• 18 Februari 2008 - 19:59

Marjon De Jong:

Lieve Peter, Tineke en kids,

wat een schrik ! Gecondoleerd en Gods nabijheid toegebeden de komende tijd.

Bas en Marjon

• 18 Februari 2008 - 21:47

Manja:

Lieve Peter en Tineke en kinderen,

Ik bid dat de HERE heel dicht bij jullie is in dit verdriet, en bij allen die jullie lief en dierbaar zijn.

Dikke knuffel,

• 19 Februari 2008 - 20:35

Hans En Lies Bax:

Peter, Tineke en kinderen,

Middels bovenstaand bericht, maar ook via de advertentie in het Reformatorisch Dagblad hoorden we van het ontslapen van jullie moeder, schoonmoeder en oma.
    Hiermee willen we onze oprechte deelneming betuigen met haar overlijden.
    IN alle verdriet en gemis bidden we jullie Gods genade, troost en kracht toe.
    Troost mogen jullie toch gelukkig ook vinden in het weten dat jullie moeder in geloof gestorven is. Dat neemt het gemis en verdriet niet weg, zeker niet.
    Hartelijke groeten van
    Hans en LIes Bax

• 19 Februari 2008 - 23:17

Gea En Derek:

Toch heerlijk, dat Peter allebei de ouders nog mocht bezoeken voor zo'n speciale gelegenheid; dat blijft een fijne herinnering. De Heer zal ook nu je vader begeleiden en jullie natuurlijk ook.
    Zijn zegen toegewenst.

• 21 Februari 2008 - 12:53

Andre En Ruth Pennin:

Gecondoleerd met het overlijden van Peters moeder. Wat is dat snel gegaan met haar ziekte.
    We wensen jullie en de andere familieleden om jullie heen Gods zegen. Dat jullie op een hele bijzondere manier Zijn aanwezigheid en werk in en bij jullie familie mogen ervaren.

Shalom uit Jeruzalem,
    Andre, Ruth en Casper

• 22 Februari 2008 - 10:41

Roel En Ina:

Wel erg plotseling Peter.
    Gecondoleerd allemaal en heel veel sterkte en Gods nabijheid in de komende tijd

• 22 Februari 2008 - 11:03

Wanda Simmermans:

Shalom Peter en Tineke.

Gecondoleerd met het overlijden van jullie (schoon)moeder. Ik wens jullie Gods nabijheid toe, bij het verwerken van dit verlies.

Chesed we Shalom, Wand@

• 03 Maart 2008 - 16:00

Hans En Hilly Aman:

Een beetje laat maar niet minder gemeend.
    Gecondoleerd met het verlies van jullie moeder en oma. Dat het nog zo snel zou gaan hadden we niet verwacht. Heel veel sterkte en Gods zegen toegewenst.
    Hartelijke groeten.

• 20 Juni 2008 - 18:30

Jan En Hermien Smoes:

Wat mooi, deze foto's van je vader en moeder.
    Een paar weken voor Kerst
    zijn we nog bij ze geweest. Jullie nog van harte gecondeleerd met dit vreselijke verdriet, je moeder was een zeer hartelijke vrouw, met een groot hart, waar heel veel mensen in pasten. Gods zegen toe gewenst.