Weent met de wenenden. - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Weent met de wenenden. - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Weent met de wenenden.

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

16 Oktober 2007 | Palestina, East Jerusalem

Er is vreugde over twee gezinnen die wij goed kennen. Zij mochten allebei een kleine meisje in hun familie adopteren. Amir kreeg een zusje, Rania. En Abir kreeg een grote broer en zus bij vrienden in ons dorp. Allebei op een bijzondere manier, in Gods plan en in Zijn tijd. Geprezen zij Zijn naam.

Zorg en vreugde over Jemima. Vreugde dat in 2 weken mensen ons en Jemima bezoeken, meeleven, meebidden en geld geven. Al een aantal maanden kunnen de salarissen niet in een keer uitbetaald worden. De rekeningen zijn nu ’t volgende struikelblok. Er wordt hard gewerkt om middelen te vinden en vooral veel gebeden. We blijven vol hoop.

Zorg om Peter z’n moeder, er is maagkanker ontdekt. Ze wordt donderdag 18 okt. geopereerd, op haar verjaardag. Spannend. Hij is nabij, dat weet ze, maar toch...

Verdriet om mensen die overlijden. Bij een ernstig ongeluk werd Kristie weduwe en verloor ze met haar man, ook haar 2 oudste kinderen. De jongste was ernstig gewond en zij licht. Wat een verlies, onvoorstelbaar, hoe verder... Ze is gelovig, juf in een kleuterklas op de school van Samir. Met de moeders van de school blijven we haar op dragen bij de Vader.

Een voorganger is de bijbelwinkel in Gaza is gemarteld en vermoord. In onze gemeente in Bethlehem hoorden we hiervan. Velen kenden hem en zijn gezin. Een toegewijd gelovige. Hij stierf voor het evangelie, voor hem is de kroon. Hij is bij de Heer. Een sterke troost. Maar een schok voor ons. Van dichtbij hoor en zie je wat het kost om navolger te zijn van Jezus. Je leven afleggen, het lijden aanvaarden, ziende op de heerlijkheid. Daarvan getuigede onze pastor en later ook de pastors uit zijn gebied.
Zondag is er een herdenkdingdienst in het Chr. Ontmoetingscentrum hier in Beit Jala.

• 23 Oktober 2007 - 09:29

Bianca:

Wat indrukwekkend allemaal.

Op www.ikzoekgod.nl staat een mooie brief ter bemoediging.

Liefs Bianca

• 23 Oktober 2007 - 13:51

Sjaak En Mirjam:

Hoi Peter & Tineke,
    Mogen jullie kracht blijven ontvangen om er te ZIJN voor anderen die God op jullie pad brengen en die de zorg van onze Heiland nodig hebben.
    Sterkte
    Sjaa & Mirjam