Nog even over Nederland - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Nog even over Nederland - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Nog even over Nederland

Door: tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

07 September 2007 | Palestina, East Jerusalem

Voordat we ons helemaal richten op de gebeurtenissen hier, kijken we nog even terug naar de tijd in Nederland. Het was een goede tijd. We hebben veel gereisd, in 7 verschillende bedden geslapen, weer installeren en zien waar Fatmeh verbonden kon worden, telkens hadden we een goede plek om weer op adem te komen. Met veel plezier hebben we in de grote pastorie in de Kerkstraat in Vriezenveen gewoond. We zijn dankbaar dat we zo welkom geheten werden in onze thuisgemeente en dat de thuisfront commissie er zoveel aandacht aan besteedt om een goed onderkomen te verzorgen.
Na de ontmoeting met de familie van Tineke konden we genieten van de Bijbel Vakantieweek in Vriezenveen. Voor de 25st keer. Het was erg fijn om weer eens een hele week mee te maken. Aardig wat deelnemers van de 1e week dragen nu een grote verantwoordelijkheid en hun kinderen zijn nu deelnemers. We zijn dankbaar dat de Heer het werk gezegend heeft en het door mag gaan.
Daarna logeren bij Peter z’n ouders en de eerste bruiloft van onze nicht, aansluitend de Reveilweek. Naast de zegen via de programma’s werden we bemoedigd door de belangstelling voor de olijfhoutproducten. Een practisch resultaat is werk voor twee personen. Voorlopig tijdelijk, maar we hopen dat het vast werk wordt.
Samir deed de eerste werkervaring op tijdens dit verlof. Hij bezorgde een paar dagen de ochtendkrant en ging bessen plukken.
De verjaardag Fatmeh werd de vriendendag. Gelukkig dat we een groot huis hadden een mooie tuin en goed weer. 40 mensen kwamen op bezoek en gelukkig was er tussendoor genoeg tijd voor een spel met de kinderen.
Er kwamen 2 families op bezoek die bekent zijn met dezelfde huidziekte als Fatmeh. We kregen verband en wisselde ervaringen uit.
Tot slot we vierden het 25 jarig huwelijksfeest mee met onze vrienden, Wim en Jeannette Smelt en direkt daarna de bruiloft van de zoon van vrienden die ook in dit land wonen. Na een zeer korte nacht vlogen we in de morgen naar huis en werden we s’avonds verwelkomt door de Jemima kids en vrijwilligers. Heerlijk weer thuis.
Geniet even met ons na bij de foto’s. Wij kijken terug op een fijne tijd en zijn bemoedigd weer aan het werk gegaan.

• 08 September 2007 - 06:44

Gery Tukker:

Hoi allemaal,
    wat leuk om jullie site te bekijken!!
    En te zien hoe groot de kinderen geworden zijn!
    Jammer dat ik jullie misgelopen ben toen ik in Jemima was!! Een volgende keer beter.
    Gods zegen gewenst
    doei Gery

• 09 September 2007 - 11:26

W Boeve :

jullie bericht gelezen en de fotos gezien wat leuk is het geworden. deze week ben ik vier dagen met rie k. naar diutsland geweest. het waren fijne dagen. ik spreek je nog wel per telefoon. liefs van mij, ma oma

• 12 September 2007 - 17:58

Nelly Olthof:

Hallo allemaal
    altijd leuk jullie berichtjes te lezen. En de foto's zijn prachtig.
    Veel zegen op aales wat jullie doen.
    En tot volgend jaar dan maar
    Liefs
    Nelly

• 22 September 2007 - 16:06

Franny Wevers:

hallo Tinneke

wat een indrukwekkende site hebben jullie, erg fijn om alles te lezen en te zien hoe jullie gezegend worden in jullie werk. wat is het fijn om deze mensen te helpen en te bemoedigegen en dat jullie een licht mogen zijn in deze wereld
    Ik werk zelf ook met mensen met een beperking en ik zie hoe veel liefde je soms kan krijgen dat ze al met zo weinig blij en tevreden zijn, nu is het bij ons misschien allemaal wat luxer en anders geregld maar toch
    misschien denk je nu wie is dat nou ? nou ik heb je ontmoet in de kerk in Israel waar we je tegen kwamen en jij hebt voor mij de dienst vertaald in het Nederlands en we hebben voor elkaar mogen bidden. daar wil ik je nogmaals voor bedanken.
    ik had je nog over mijn vriendin verteld dat ze bij jullie had gewerkt maar dat blijkt een ander kindertehuis te zijn in tel aviv
    dus kan je ze ook niet kennen misschien wel vanuit jullie gemeente daar komen ze dan ook, nu gaat ze as dindsdag weer maar dan zitten ze weer in Tel aviv in een bejaarden tehuis.
    Ik wens jullie heel veel sterkte, zegen Wijsheid en alles wat jullie nodig hebben in je gezion en op jullie werk.
    groeten Franny uit Vlissingen