Gebed voor Jemima - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Gebed voor Jemima - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Gebed voor Jemima

Door: tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

01 September 2007 | Palestina, East Jerusalem

We zijn inmiddels een week terug en het eerste wat op onze weg kwam is voorbede. De huidige situatie van Jemima is zorgelijk. Gelukkige begon de voorbede met de bemoedigende woorden die we van iemand doorkregen over de mail:
God’s genade is altijd groter dan jouw ellende.
Tineke had het op haar hart om voorlopig iedere morgen samen te bidden met de staf op het kantoor van de manager. Om onze zorgen bij de Hemelse Vader te brengen. We zijn in geloof hier aan begonnen. Vanmorgen lazen we de bemoediging van Zijn genade in de Jemima bidstond.
Al maanden is er geld te kort en er wordt alles aan gedaan om zuinig te leven. De werkers krijgen geregeld maar de helft van hun salaris in de hoop dat er later wel weer wat geld is. Tineke werd vooral bepaald bij teksten die gaan over vertrouwen, geloven en verwachten. Dat Hij zal antwoorden en uitkomst zal geven. Bij de Here is alles mogelijk, zelfs het onmogelijke van een groot bedrag wat nodig is om uit deze ellende te komen.
Wil je aub mee bidden met ons?
Als het mogelijk is wat geld overmaken naar Jemima?

• 02 September 2007 - 13:28

Manja:

De HEER heeft Jemima in ZIJN hand en dat geeft vertrouwen!

In de bijbel staat, ik weet niet precies meer waar, dat wanneer GOD aan een werk begint HIJ dit zal afmaken! Hij is 25 jaar geleden begonnen met Jemima en Hij zal doorgaan!
    Misschien is dit een periode van bezinning voor Jemima en zijn werkers waarin Hij laat zien dat alles en echt alles alleen van Hem te verwachten is en dat we ons vertrouwen alleen op mensen niet kunnen en mogen stellen!

Geprezen zij de HEER, dag aan dag draagt Hij Jemima, Zijn werkers en Zijn bewoners!

Ik zal Jemima bij de HERE in gebed brengen!! Vertrouw op Hem!!!