Paasfeest in Beit Jala en Jemima - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Paasfeest in Beit Jala en Jemima - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Paasfeest in Beit Jala en Jemima

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

20 April 2007 | Palestina, East Jerusalem

De nacht was kort want om 7 uur begon de opstandingsdienst in onze eigen arabische gemeente. Om wakker te worden zongen we weer uit volle borst. De Heer is het waard om geprezen te worden, voor zoveel van Zijn Liefde voor ons.
Na een iets korter preek kregen we een pitta ontbijt in de kerk. En wenste iedereen elkaar The Lord is risen... antwoord Truly He is risen.
Andere vrijwilligers waren bij een van de diensten in de graftuin in Jeruzalem geweest. Om 6.30 of 9.30. Gelukkig was ’t droog. Echt heel bijzonder om dat een keer mee te maken. De arabisch dienst was daar om 15.00. Dit jaar zonder ons. Wij mochten even relaxen in een park, met 4 van de 5 jongeren die de laatste dag nog een vergunning hadden om naar Jeruzalem te gaan.

De laatste viering was in Jemima. Een soort zondagschool met alle bewoners en de werkers die dienst hadden.We lazen het paas verhaal en zongen liederen tussen door. Een paaskleurplaat en eieren zoeken in de tuin. Samen cake eten, ook omdat een meisje jarig was.

Nu nog even paasvakantie om buren en vrienden te bezoeken, dat is gebruikelijk in deze dagen. Overal krijg je een gekleurd hardgekook ei.

• 29 April 2007 - 09:53

Oma Boevé:

Lieve allemaal Wat mooi om te kunnen zien hoe jullie het Paasfeest vierden.Hetis een wereld wijd feest.Ik denk dan ook nog steeds terug aan het paasfeest dat wij in Haifa vierden toenwerden we ook begroet met De Here is waarlijk opgestaan.Een paar mensen in onze kerk begroeten elkaar toen ook.Gisteravond Peters vader per telefoon gesproken de behandeling is goed gegaan en de pijn verdwenen ´wel was hij slap en moe. nu ik dit schrijf snap je zeker wel dat ik bij Herma ben. en ik oefen om zonder fouten te typen.het gaat al veel beter. groeten van ma oma Boeve.

• 30 April 2007 - 16:59

Danielle:

Hee lieve mensen,
    Wat leuk om de foto's te zien!! En zo lekker actueel!

Liefs Adriaan, Danielle en Jonathan het Lam

• 11 Mei 2007 - 21:19

Marije:

hoi!
    nou, inderdaad leuke verhalen!!
    Maarruhh... een update is hier ook wel nodig hoor... :P
    Liefs Marije

• 11 Mei 2007 - 22:22

Mima:

Hahaha...dat vond ik eigenlijk ook wel...maar ik durfde dat niet op te schrijven...

Dus Peter en Tineke: jipje! Binnenkort snel weer een update!

• 31 Mei 2007 - 08:01

Marike:

is het daar geheel mee eens ;-)

• 07 Juni 2007 - 11:37

Marike:

joehoe!! binnenkort ga ik jullie zien! de 21e vertrekt mijn vliegtuig richting Israel...

• 08 Juni 2007 - 12:31

Janneke:

Hey lieve allemaal...Heerlijk om op deze manier jullie en Jemima te kunnen blijven volgen, ook hier vanuit Sudan!!
    Liefs, Janneke