Voorbereiding op Pasen - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Voorbereiding op Pasen - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Voorbereiding op Pasen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

17 April 2007 | Palestina, East Jerusalem

De orthodoxe christenen hebben 40 vasten dagen, net als de RK mensen in Ned. Ze eten dan geen vlees of produkten met ei ect. Er zijn dan uitzonderings dagen waar ze dat wel weer eten.
Afgelopen week gingen we extra naar de kerk voor speciale vieringen. Op deze manier werd er stil gestaan bij ’t lijden en sterven van de Here Jezus.

Er was een gezamelijke dienst in het ontmoetingscentrum Beit Aliqa voor de evangelische christenen. Het koor van de Bethlehem Bijbelcollege zong prachtig akapella, gekleed in arabisch klederdracht. Een groep uit Jeruzalem liet ons enthousiat meezingen. Met 20 bewoners en vrijwilligers waren we er bij en zongen en klapten mee. Een feest voor de Opgestane Heer. We luisterden naar de preek van 7 punten en hebben Hoop voor de Toekomst in Jezus Volbrachte werk.
Voorzien van een paasbroodje met ei gingen we 3 uur later naar huis.

• 17 April 2007 - 19:33

Marike:

leuk met die foto's zeg! Vooral Hanien en Ra'fat!!
    groetjes!

• 18 April 2007 - 14:49

W.simmermans:

Jullie een Orthodox Pasen, ik een Ceidermaaltijd met een verwijzing naar Jeshouah, leuk om mee te maken. Verder met Pasen bij Marijke geweest, ze zat nog in het appartement van haar broer in Scheveningen, net als met OPud en Nieuw, maar ze heeft nu ook een eigen woning elders in Den Haag. In Scheveningen rolden we zo uit bed het strand op =;-).
    Afgelopen zaterdag met Joke op stap geweest naar een open middag van een vriendin van haar. Ik ga met Joke de laatste 2 weken van juni naar Oostenrijk iemand bezoeken van de Holländische Mission en verder vakantie houden.
    Hoorde van haar dat jullie van de zomer naar Nederland komen.

Groeten, Wand@

• 18 April 2007 - 19:46

Mima:

De HEER is waarlijk opgestaan: en dat geeft zekerheid op een mooie toekomst voor iedereen!!

Een zeven-puntige preek...zooooo da's een hele lange zit maar een mooi getal! Is 7 niet het getal van de volheid?

Peter en Tineke: ik ben een mooie serie aan het lezen van Thoene! Over de tijd van de Here Jezus in Jeruzalem. De serie heet Anno Domino Kronieken. Echt een aanrader, tenminste als je geintereseerd bent in de historische ontwikkelingen van die tijd...

Leuke foto's inderdaad, vooral die van Khulud en Rasha (uiteraard...:-))

Gods zegen toegewenst, keep you in prayer!!
    Mima