Paas vieringen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Paas vieringen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Paas vieringen.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

13 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Voor ons begonnen de paasvieringen met de sedermaaltijd. Met de vrijwilligers en wat andere gasten vierden we de maaltijd en legde Peter alle symbolen uit die ook verwijzen naar ons geloof in de Messias. Verrijkend en hoopvol om dit feest hier mee te vieren. Er bleef genoeg ‘ongezuurd brood’ over voor de rest van de feestdagen die bij dit inzetting van dit feest horen. Er wordt verwezen naar een lam dat geslacht is, het bloed wat aan de deurpost gesteken word. Wij vieren nu dat Jezus het Paaslam is dat geslacht is voor onze zonde. We zagen op vrijdag delen van de film de passion, terwijl het worshipteam lijdensliederen zong en de bijbelgedeelten er bij las. Heel indrukwekkend.

• 18 April 2007 - 19:49

Mima:

Helemaal geen reacties???

Lieve mensen...ik herinner mij dat deze maaltijd heel gezellig en lekker was!! En wat ook leuk om te weten is: Peter kan onwijs goed vertellen en duidelijk maken waar die symbolen allemaal voor staan!! Dat is wel een reactie waard lijkt mij!!

• 18 April 2007 - 19:50

Mima:

O! En Tineke: je haar zit leuk zo! Lekker kort...wat ik kan zien op de foto!!