Tineke over bezoek aan Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Tineke over bezoek aan Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Tineke over bezoek aan Nederland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

10 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Twee prachtige voorjaarsweken met maar 2 regen dagen. Wat heb ik in deze jaarlijke onderbrekeing mogen doen. Heerlijk koffiedrinken op ’t balkon bij m’n moeder in haar nieuwe huisje in Veenendaal. Een aantal nachten bij haar geslapen, gefiest in ’t dorp en in ’t bos, samen naar m’nm zus Herma en haar gezin op verjaardag van Marije, haar dochter. Ze zorgen zo goed voor oma!
Vriezenveen begon met de verjaardag van Jeannette, dat kwam zo mooi uit om er bij te zijn. Danielle en Agnes ( oud vrijwillgersters van Jemima) met aanhang kwamen me opzoeken. Nieuwtjes uitwisselen en foto’s maken en kijken natuurlijk.
Stampot eten bij de thuisfrontcommissie en informele bijpraten. Onze belevingswerelden bij elkaar brengen en samen bij de Heer.

Zaterdag even naar ’t westen om Peter z’n ouders te bezoeken en verjaardag van m’n schoonzusje. Gelijk de rest van de Lammetjes gezien. Peter z’n vader heeft hartprobleem en moet voor onderzoek, inmiddels is bekend dat hij gedotterd moet worden. Best spannend voor hen en ons. Vertrouwen op de Heer van het Leven.
In de kerk werd ik geintervieuwd en zagen de mensen de powerpiont, geoefend op de vragen was ’t toch een spontaan gesprek.

Maandag de hele dag, 8 keer een half uur over Jemima verteld aan de kinderen op school in Rijssen. Van klein tot groot zongen ze arabisch, Sukran ya Rab, Dank aan de Heer, Halleluja. Zelfs in canon, net als in Jemima. Ellen die op Boas gewerkt heeft was er ook bij.

2 nachten slapen m’n schoonouders, gewoon bij ze zijn. 2 nachten bij m’n broer in Almere, weer een verjaardag. Leuk om zijn gezin wat beter te leren kennen.
De NS had een goede verbindingen deze dagen en ik ging weer naar m’n moeder in Veenendaal voor de laatste dagen.
Voor ontspanning lekker mee zwemmen met ’t verjaardags feestje van Marije.
s’Maandags bij haar op school met Ellen verteld over Israel, ons leven en werken.
Toen olijfhoutverkoop voor kinderen en ouders. Veel belangstelling en een goede verkoop voor Jemima, YMCA en ons. Sukran!

Dankbaar mag ik terug kijken op een fijne en toch wel instensieve onderbreking van m’n dagelijkse ritme. Het thuisfront was zeer blij me weer te zien, ik werd verwelkomd met bloemen!! En ze bleven op tot ze alle verrassingen en lekkers ontvangen hadden.
Iedereen hartelijk bedankt voor deze verwen weken. Sukran yah Rab.

• 12 April 2007 - 19:50

Herma:

Leuke foto. ik zal hem mama laten zien.
    leuke tijd met elkaar gehad, we zien uit naarde zomer.
    groet Herma