Op bezoek - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Op bezoek - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Op bezoek

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

17 Februari 2007 | Palestina, East Jerusalem

Even een kijkje in onze wereld.
De dagen hier zijn helemaal vol, dus de tijd gaat snel. Al weer lang geleden dat we op bezoek geweest zijn bij de ouders van Fatmeh.
Het is altijd even spannend om op bezoek te gaan. Vooral voor Fatmeh. Gelukkig was haar moeder nog niet zo lang geleden op bezoek geweest. Samen met 2 oudere zussen van Fatmeh. Bijzonder. Het de eerste keer dat ze alleen kwam. Anders was er altijd de vader bij of een andere man uit de familie.
Op bezoek gaan is echt een andere wereld binnenstappen. Heel anders dan Beit Jala. Daar wonen voornamelijk Christenen. Haar familie woont aan de rand van een stadje, dicht bij de woestijn, voornamelijk een moslim bevolking. Ze waren voorheen schapenhoeders, Bedoeinen. Ze wonen nu in huizen en de meeste zoons hebben een ander beroep. Hoewel ... met de gesloten grens met Israel is er niet zo heel veel werk.

Het was een ontspannen bezoek. De vader begreep dat Fatmeh van de zomer een nieuw paspoort nodig heeft, om mee te gaan op verlof. Hij beloofde er voor te zorgen. We moesten maar opbellen voor een afspraak.
Aan het eind van het bezoek wilden we de dieren wel even zien. De vader vond dat een goed idee. We stonden al bijna op om bij de stal te gaan kijken. Toen kwam opeens een van de jongens binnen met een lammetje. De vader legde uit dat hij het te ver vond voor Fatmeh om naar de stal te lopen.
Echt een voorbeeld van het verschil in cultuur. Wij vinden het gewoon om een hond in huis te hebben. Zij vinden een lammetje normaal.
Het was goed weer op bezoek te zijn. Zoals gewoonlijk nemen we ons voor snel weer te gaan, maar ja, de dagen zijn vol.

Tot de volgende keer,

Groeten van de Lammetjes.

• 18 Februari 2007 - 14:01

Elsbeth:

Hallo Lammetjes

Wat een leuke foto's! Het zag er inderdaad ontspannen uit. De vader van Fatmeh zit er ook zo gezellig bij! Een lief lammetje, net las jullie.
    ik mail ook nog ff gewoon naar jullie!

Liefs, Elsbeth

• 19 Februari 2007 - 10:07

Liesbeth:

Hallo fam. 't Lam!

Hoe is het met jullie? Ik was wat aan het internetten en kwam via-via op jullie site terecht. Wist niet dat jullie ook een site hadden anders had ik beslist al eerder 'langsgekomen'...
    Echt heerlijk om weer wat van jullie te hoern en te zien! Heb nog steeds wel heimwee naar Jemima en bekijk nog dagelijks de foto's . Het liefst zou ik zo weer even om het hoekje willen kijken....
    Hé, het ga jullie goed!
    En wie weet, tot ziens!!!

Hartelijke groet,

Liesbeth Brussé

• 19 Februari 2007 - 12:37

Marike:

stoere Fatmeh!! :D ;-)

• 25 Februari 2007 - 12:45

Oma Boevé:

Wat een leuke fotos Het is nu Zondag en ik ben weer op
    de koffie bij Martin en Herma en de kids,Heel gezellig,En net als veel mensen in de ban van de com
    puter,De dagen zijn goed gevuld met allerlei dingen
    zoals crea bij de kerk we
    maken kaarten maar ook wel
    andere dingen ,Deze weekheb
    ben we wol gevild en daar kun je sieraden van maken,
    De opbrenst van de verkochte artikelen gaan
    naar een goed doel in Afrika,'Om de twee weken is een catecheseclub dat verzorgt de pastor.Weet je
    de echte planning al van je
    bezoek?Groeten van je moeder oma boeve