De eerste berichten in het nieuwe jaar - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu De eerste berichten in het nieuwe jaar - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

De eerste berichten in het nieuwe jaar

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

07 Januari 2007 | Israel, Jeruzalem

Allereerst nog eens voor iedereen Gods zegen toegewenst in het nieuwe jaar.
Hartelijk bedankt voor alle ondersteuning het afgelopen jaar en de vele kerst en nieuwjaarswensen.

Het eerste stukje in het nieuwe jaar gaat natuurlijk over de laatste dagen van het oude jaar. Te beginnen met Kerst.
Zondag was kerstavond. Daarom hadden we in de Arabische kerk een late dienst met aansluitend een maaltijd. De jeugd was erg aktief geweest en presenteerden zich op een goede manier. Een film, een toneelstukje en verschillende liederen. Daarna een boodschap die vooral aansloot op de film die door de jongeren gemaakt was. Kerst vieren is Jezus ontvangen, maar hebben we nog wel aandacht voor Hem, of zijn we zo druk met van alles dat we Hem niet eens meer zien als Hij aanklopt voor onderdak?

Op de kerstdagen twee traditionele vieringen in Jemima. Een viering rondom het kerstverhaal, met medewerking van bijna alle kinderen van Jemima,en een gezamelijk dinner.

Na Kerst hadden we even tijd om naar Haifa te gaan. Eindelijk gelukt. Maar we werden bijna nog tegengehouden door de sneeuw. In Haifa hebben we genoten van het opfrissen van oude contacten. Natuurlijk de kerk: Beit Eliahu en een bezoek aan House of Grace. Bij de kerstversiering in de kerk daar hebben we een oude foto nog eens overgemaakt. We hadden een nieuw logeeradres en hebben daar kennis gemaakt met allerlei mensen. Bijzonder was het contact met een arts uit Kongo. Hij had een jaar gebeden dat hij toestemming kreeg om in te gaan op een uitnodiging van een andere arts uit Israel om een paar weken mee te kijken bij operaties in Israelische ziekenhuizen. Op veel manieren een bijzondere ervaring voor hem. We hopen contact met hem te houden via de mail.

Groeten uit Beit Jala.

• 08 Januari 2007 - 11:06

Nelly Olthof:

Hallo daar, ook jullie alle goeds toegewenst voor 2007

• 10 Januari 2007 - 17:48

Marike:

ai ai ai ik mis JEmima echt teveel!!!
    groetjes aan iedereen!

• 06 Februari 2007 - 14:25

Marike:

joehoe!!! ik heb een baan!! leuk he?