Kerstfeest in Jeruzalem en Bethlehem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Kerstfeest in Jeruzalem en Bethlehem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Kerstfeest in Jeruzalem en Bethlehem

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

23 December 2006 | Israel, Jeruzalem

Nog even en het is weer Kerstfeest. Daar horen natuurlijk de Kerstvieringen bij.
We begonnen dit jaar in Jeruzalem. Het was daar nog het feest van de lichtjes, Chanoekah. De Messiaanse gemeentes hebben vaak een sobere Kerstviering of soms zelf geen. Sommigen hebben het Kerstfeest al samen met het loofhuttenfeest gevierd.
Wij hadden de kerstviering met de Anglicaanse school waar Samir nu is. Een feestelijke viering, verzorgd door de lagere school. De kinderen voerden een prachtige Kerst Musical op: “De Koning komt”. Prima verzorgd en met een goede boodschap.

Bethlehem en Beth Jala zijn dit jaar eindelijk weer eens mooi versierd voor Kerst met lichtjes aan de bomen en over de straten. We zijn blij dat temidden van alle spanning en (geld)zorgen, toch een beetje feestelijkheid is. Twee dagen voor Kerst werden we getracteerd op een paar regenbuien. In huis is het direkt kil, maar iedereen is dankbaar dat er eindelijk weer wat regen komt. Het hoort er bij. Heel vaak valt er een stevige bui op Kerst avond. Zondagavond hebben we een feestelijk dienst in de Arabische gemeente. Daar wordt wel uitgebreid aandacht aan Kerst gegeven. Gelukkig niet alleen om de Kerstsfeer, maar vooral om de goede boodschap dat God bij ons is komen wonen en zo zorgt voor licht in onze duisternis.
Natuurlijk hebben we zelf ook wat versiering. Onze versiering laat de ontwikkeling in het werk van Peter een beetje zien. Er zijn nog wat stukje uit de Haifa workshop bij. Aangevuld met producten uit de Jemima tijd en nu groeit de voorraad producten uit de YMCA.

Voor de Kerst kregen we een paar gelegenheden om olijfhoutproducten te verkopen uit de werkplaats. Bij elkaar een goede afzet van Kerstproducten. We zijn mooi door de voorraad heen. Vast een stukje werkgelegenheid voor het nieuwe jaar.

Hartelijke groeten en Gods zegen op het Kersfeest en in het komende jaar.

• 24 December 2006 - 13:27

Maerten:

allée teh, geniet van deze fantastische periode, in België is het een witte kerst, niet van de sneeuw, wel van de mist, mmhh, een gezegend nieuwjaar, groetjes

• 28 December 2006 - 10:50

Bianca:

Hallo Buurtjes!
    Hoe is het met jullie? Heb helaas princess nog niet op de msn gezien, daarom allemaal veel lieve groetjes op deze manier!

• 31 December 2006 - 21:20

Marike:

hoi!! ik kan jullie nog net in het oude jaar een heel gelukkig en gezegend 2007 toewensen!! (en hopelijk zie ik jullie nog in 2007 want ik kom vast nog wel bij Jemima)
    lieve groetjes! ook van mijn moeder