Terug uit Nederland - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Terug uit Nederland - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Terug uit Nederland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

18 November 2006 | Israel, Jeruzalem

Even terug zijn in Nederland is altijd bijzonder. Vooral als je alleen bent. Dan is echt alles even anders. Het was een goede tijd, met veel ontmoetingen. Persoonlijke dingen horen van vrienden en persoonlijke dingen delen met vrienden. Goed om zo bij te praten. Zo kan je voor elkaar blijven bidden ook al is de afstand groot.
Ook de tijd gekregen om in gesprek te zijn met de Thuisfront Commissie. Je kunt veel met de mail, maar het moet gedragen worden door het directe contact.
Verder natuurlijk het familibezoek. De verjaardag van Pa ’t Lam werd voor het eerst in het zaaltje bij hun nieuwe huis gehouden. Op de verjaardag zelf waren alleen m’n oudste zus en ik aanwezig. M’n ouders hadden bedacht dat het dan wel leuk zou zijn even naar onze geboorteplaats te gaan. De huizen staan er niet meer, maar het heet nog hetzelfde. De tocht met de water taxi leverde de mooie plaatjes op die je onderaan ziet. Zwijndrecht, de geboorteplaats, met zicht op Dordrecht.
Dan de terugreis. De warmte van de contacten wordt vaak uitgedrukt in presentjes voor de kinderen en Tineke. Het is zo bemoedigend om te zien wat dan allemaal opeens voor je staat. Een outfit voor Mirvat en via de EB patientenvereniging een koffer vol verband!!
Het probleem is het vervoer. Met behulp van goede adviezen van het personeel is de goedkoopste vorm van transport gevonden voor de extra koffer bagage. De kosten van dit vervoer konden betaald worden uit de diverse andere giften. Fatmeh hield er een extra trip met de trein aan over, want de koffer moest wel worden opgehaald op het vliegveld. Het uitpakken leverde de mooie foto op van Mirvat in het nieuw.

Bedankt allemaal en hartelijke groeten,
Peter

• 20 November 2006 - 12:04

Ruth Penning:

wow wat een mooie foto's van het water bij zwijndrecht! wij zijn in september ook nog op het water daar geweest. Het is goed om in deze tijd van ons leven een ander thuis te hebben, ....maar zo mooi als de rivieren rond Dordt....dat is echt zeldzaam! groetjes en tot donderdagavond. Ruth Penning

• 20 November 2006 - 12:08

Ruth Penning:

Hoi Peter,

Ik kreeg een foutmelding toen ik een mailtje stuurde, dus ik doe het maar even via jullie internetsite. Alfred en ik hadden op de laatste nemavond nog gesproken over de werkgroep en of we binnenkort nog bij elkaar zouden kunnen komen. Het is een beetje kort dat, maar zou jij komende vrijdagmorgen kunnen? Of anders donderdag aan het eind van de middag voor de nemavond begint? Hoor graag je reactie! Groeten Ruth Penning arc.penning@hotmail.com

• 21 November 2006 - 17:32

Renate:

het is toch altijd fijn om te horen hoe het gaat daar .en mirvat wat ben je gegroeid ontzettend ..hier alles oke .hop jullie gauw is te zien als je allemaal in nl bent zal zorgen dat ik dan tijd heb