Bezoek en werkplekken. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Bezoek en werkplekken. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Bezoek en werkplekken.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

19 Juni 2006 | Israel, Jeruzalem

We kregen de laatste maand veel bezoek, leuk! Joke sliep een hele week bij ons. Met haar zijn we in 1991 naar Haifa gekomen. Al die jaren met elkaar opgetrokken en nu is ze sinds 2 jaar terug in Ned. daar mag ze tot zegen zijn. Met haar ontmoeten we verschillende mensen op onze werkplekken. Zo zijn we weer op de hoogte van elkaar. We hebben allemaal genoten.
Een hoogtepunt was het bezoek aan Aisha en de andere EB kinderen. In een dorpje vlakbij Aisha woont nog een ander meisje die een aantal maanden in Jemima gewoont heeft. We bezochten haar ook. Nisrien is lichamelijk gehandicapt, loopt met een looprekje en heeft net als Aisha het arabisch borduren geleerd bij Lifegate in Beit Jala. Ze borduurt nu in dit huis en krijgt betaald voor de producten. Prachtig wat ze maken.

We zijn ook bij ’t Palestijns heritage center geweest. Daar kan je mooie arabische jurken aandoen en dan in de bedoeientent zitten en op de foto gaan. Joke en Mirvat verkleedden zich. Leuk om te zien dat ’t Mirvat echt staat. Arabisch meisjes kunnen de kleding huren. Een avond voor hun bruiloft dragen ze dan de orginale klederdracht.

Na Joke kwam onverwachts m’n nichtje en haar gezin op bezoek. Ze kwam terug uit Sudan waar ze 4 jaar gewoond hebben. Ze hadden een tussenstop in dit land. Peter liet hen Betlehem zien en daarna bij ons thuis bijkletsen. Samen eten en de kids vermaakten zich in de Jemimaspeeltuin. Wat een verrassing. We blijven internationaal. Morgen hopen we bezoek te krijgen uit Australie.

Alle bezoekers hadden veel belangstelling voor het werk van Peter in de YMCA.
Peter heeft nu 5 leerlingen in de werkplaats. Jongens uit verschillende plaatsen, Hebron, Tulkarem en Bethlehem, met verschillende handicaps. Een in een rolstoel en een loopt met krukken, een heeft z’n arm in ’t gips. Ze willen leren en bezig zijn. Een heeft ’t al snel in z’n vingers en kan al best wat moois maken. De anderen hebben meer tijd nodig. Toch kunnen ze met elkaar de productiesnelheid verhogen. Dat is ook nodig, want we ontvingen een aantal orders. Zomaar 10 kerststallen (nu op weg naar de VS). Een proeforder als eerste officiele order, voor een souvernirshop. En een bestelling doordat Tineke een van de broches droeg. We zijn dankbaar dat de Heer onze gebeden om afzet en meer leerlingen verhoord heeft.

De kids hebben inmiddels 3 maanden vakantie en we zijn in de 3de week. Tot nog toe vermaken ze zich prima. Samir trek op met de Finse King Kids die hier op tournee zijn. Ze kwamen vandaag in Jemima. Prachtig al die enthousiast meeklappende en stralende gezichtjes van extrene kinderen te zien. Mirvat gaat ‘smiddags arabisch borduren leren bij de meidengroep in Jemima. En Fatmeh is vriendin met 2 meisjes van een m’n collega van Lemuel. Hun vader is arabisch en moeder filepijns.

Een aantal van jullie krijgt deze weblog voor ’t eerst. Welkom! Reageer gerust. Sommige van jullie kennen de nieuwtjes al vanuit de wetenswaardigheden. Ik heb nl. uitgebreid geschreven over de gebeurtenissen van de laatste 3 maanden. Als je ’t ook leuk vindt om ze te ontvangen mail ons dan.

Allemaal een goede zomer toegewenst.
Gods rijke zegen in elke situatie toegebeden. We weten dat jullie voor ons bidden. Je mag ons ook vragen om voor jullie te bidden.
Groeten, de Lammetjes.

• 19 Juni 2006 - 20:04

Renate:

gaaf man dat GOD zo aan het werk is en ik kan genieten vanalles wat jullie schrijven .wees tot zegen en ja zal tot zegen zijn .liefs renate

• 20 Juni 2006 - 11:27

Maerten:

Allée, leuk om te horen dat alles goed gaat. De kaarshoudertjes en het papierhoudertje staan hier (in België) ondertussen al erg gewardeerd bij m'n zus op tafel, ze vond het leuk om ook het verhaal erachter te horen. Goed dat er wat leerlingen bijgekomen zijn, en de bestellingen zijn waarschijnlijk ook wel leuk voor je, Peter!
    Nog veel zegen bij het werk, hopelijk tot ziens,
    Maerten (baanbreker)

• 26 Juni 2006 - 15:08

Hans Van Wingerden:

Fijn dat jullie meer belangstelling en bestellingen krijgen.Heel veel zegen en groeten.

• 01 Juli 2006 - 09:15

Guus:

He, wat ontzettend leuk zeg, deze brief. En jullie doen dit al vanaf februari? Ik heb ze natuurlijk nu ook gelezen, maar gaat er dan toch iets mis met mijn mailadres? dat ik hem nu wel krijg, maar die anderen vanaf februari niet? Jammer, want zoals je weet vind ik dit wel erg leuk. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, of het vanaf nu wel gaat lukken. Zou leuk zijn. Doeg!