Sponsorloop Samir - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Sponsorloop Samir - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Sponsorloop Samir

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

11 Juni 2006 | Israel, Jeruzalem

De race voor school is even voorbij. De vakantie is begonnen. Na alle huiswerkstress hebben we nu even tijd voor andere dingen.
Voor Samir is de voorbereiding voor Engeland nu echt begonnen. Hij is uitgenodigd om met de Kings Kids mee te gaan naar Engeland. Ze gaan daar op tournee om met muziek en bijpassende beweging te getuigen van Jezus. Onderdak en maaltijden worden voor hen verzorgd, maar de reiskosten zijn voor eigen rekening.
De eerste zorg voor Samir is nu het geld voor de ticket en wat zakgeld bij elkaar te krijgen. Samen met twee anderen hebben ze een sponsorloop afgesproken. We hadden niet zoveel tijd om sponsors te werven, want de loopdatum werd een stuk naar voren gehaald.

We hopen dat de meesten de uitnodiging om te sponsoren via de e-mail gekregen hebben. We hebben niet alle adressen in onze mail lijst staan, dus als u de brief niet gekregen heeft, wordt u bij deze alsnog hartelijk uitgenodigd om mee te sponsoren. U kunt een bedrag overmaken naar giro rekening 3486708, ten name van G.L 't Lam-Boeve. De eerste reactie waren al bemoedigend. Samen met de bedragen die hij hier al verzameld had is hij nu net over de helft. We hopen dat de andere helft ook onderweg is.

Afgelopen zaterdag was het zover. Een evenement voor de hele familie. We vertrokken vanaf ons huis naar de startplaats. Net over het checkpoint. Vanaf die plaats met z’n drieen naar de oude stad hardlopen. Samir had afgesproken dat hij 15 km zou lopen. Hij moest daarom heen en terug.
We mochten de auto van Jemima gebruiken. Ook Fatmeh kon gelukkig mee. Ze had juist die nacht weer last van haar ogen gehad. Maar met een dikke zonnebril ging het net. De drukke Hebron road was nu lekker rustig vanwege de shabbat.
Om 10 uur vertrokken ze en na ruim drie kwartier was de eerste finish bij de kerk waar Paul, een van de drie, woont. Na een pauze vertrok Samir weer voor de terugweg. Om ongeveer 12 uur waren we weer bij het Bethlehem checkpoint. Mirvat, Tineke en Peter hebben nog een stukje meegelopen ter bemoediging.

We wilden direct iedereen informeren, maar voor de verandering was de telefoonlijn weer eens kapot. Gelukkig is de technische dienst redelijk snel, dus vanaf zondagmiddag hadden we weer verbinding. Geniet maar even mee via de foto’s hoe de drie kinderen samen de voorbereidingen beleven.

Hartelijke groeten.

• 11 Juli 2006 - 19:34

Guus Van Deventer:

Hoi Samir, uit een eerder berichtje van jullie begrijp ik dat je nu ongeveer in Engeland moet zijn, maar in jullie laatste berichtje lees ik niets er over of het goed gekomen is met het geld en zo. Ik hoop maar voor je dat alles rond gekomen is, dat je nu op pad bent, en ... dat we dus over een paar weken een verslagje van je lezen! Ja toch?
    Ik ben benieuwd.

• 10 September 2006 - 10:22

Bas De Jong:

Dag Samir,

Wel een heel late reactie.
    10-09-2006.
    Maar wel erg leuk om te zien dat je de 15 km hebt gelopen. Verder hoop ik dat je tournee vele tot zegen mag zijn geweest en dat het ook jou tot zegen mag zijn.
    Gads zegen gewenst, Bas.