Ontmoeting en toerusting - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Ontmoeting en toerusting - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Ontmoeting en toerusting

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

13 Mei 2006 | Israel, Jeruzalem

Wij mochten deze eind april genieten van een bemoedigende veldwerkersconferentie. Eens in de 2 jaar komen alle werkers van onze organisatie naar dit land en ontmoeten we elkaar. De leiding uit Ned. komt dan ook en met elkaar luisteren we naar 't Woord, bidden we voor elkaar, horen we vele getuigenissen hoe de Heer werkt in zoveel verschillende manieren en door onverwachte situaties. De lofprijzing, zingen en
muziek zijn een belangrijk onderdeel van de conferentie.
Het thema was: Gezegend zijn de vrede stichters. Vanuit beide bevolkingsgroepen hadden we een spreker. Beide vertelden dat we alleen in het herkennen van elkaar in de Here Jezus verzoening en echte samenwerking en erkenning mogelijk is.
De kinderen hadden hun eigen programma.
Peter mocht tijdens de pauzes olijfhoutprodukten verkopen, die een goede ontvangst hadden. Er is zelfs interesse bij de medewerkers van het conferentiecentrum om ze te kopen voor een op te zetten souvernier winkel.
Nadat we bij het kampvuur gezongen hadden, we onderweg naar de kamers waren, kwam er een zandstormpje over 't terrein, hevige windstoten die gierend over 't terrein gingen. Samir maakte de foto's.
Nu hopen we een keertje op bezoek te gaan in de buurlanden. We sparen er voor.

Waar ook voor gespaard wordt is een ticket voor Samir. Hij is al enig tijd positief betrokken bij Kings Kids. Eerst hier in Beit Jala en nu ook in Jeruzalem.
Op muziek en liederen voor de Heer beelden ze in bewegingen uit wat ze zingen.
Ook houden ze elke keer dat ze oefenen bijbelstudie en bidden ze samen. Want het is niet zomaar dat je danst, maar in dit doe je om Hem te aanbidden en mensen met de liefde van God bekent te maken. Hij is uitgenodigd om mee te gaan naar Engeland om daar in kerken en scholen op te treden. Half juli voor 14 dagen. Hij gaat een sponserloop houden en zal zelf nog wel mailen om support te vragen.

We hebben een drukke periode achter de rug en nu zal ik proberen weer wat vaker van ons te laten horen.
Gods zegen toegewenst ieder op z'n eigen bijzondere plekje.
Groeten van de Lammetjes.

• 16 Mei 2006 - 07:58

Hans Van Wingerden:

Heerlijk om zo samen te zijn.
    En ook te kunnen ontspannen.Een vraag :is er genoeg olijfhout in de regio om Peters enthousiasme bij te houden?
    Groeten uit Zeist.

• 20 Mei 2006 - 15:14

Wanda Simmermans:

Hallo lieve Lammetjes.
    Alweer een berichtje van iemand uit Zeist. Leuk om jullie verslag te lezen en dat jullie zo opgebouwd zijn. Fijn dat het goed loopt met Peters producten.
    Als ik het goed heb krijgen/hebben jullie bezoek uit Nederland.
    Heel veel liefs en groeten,
    Gode bevolen, Wand@