Situatie in dit land, 17 juli 06 en familiebericht - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Situatie in dit land, 17 juli 06 en familiebericht - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Situatie in dit land, 17 juli 06 en familiebericht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

17 Juli 2006 | Israel, Jeruzalem

Iedereen is vast uitgebreid op de hoogte van de situatie in dit land. Elk uur komen er nieuwe aanslagen bij. Er is verschrikkelijk veel verdriet, angst en frustratie. Aan beide kanten. In ons gebied is het rustig. Iedereen leeft mee en wordt opgeroepen tot gebed.
Dat is ons enige en machtige wapen in deze strijd. Onze pastor in de kerk hier las matth. 5 dat we vrede stichters moeten zijn. Dat begint in je hart. Geen haat toelaten en vrede bidden voor alle mensen die naar het beeld van God geschapen zijn. In de K of K was een gebedstijd in de gebeds tower. Heel intensief om de Here aan te roepen om Zijn plan met zijn mensen en de volken uit tevoeren, hen te beschermen, wijsheid te geven. We lazen o.a. Ps 91, Ps 83. Lees dat maar eens na.
We belden met vrienden in het noorden. Ze kwamen net uit de speciale kamer en hadden veel inslagen gehoord. ’t Gesprek eindigde dat ze weer de sirene hoorden en naar die kamer toe moesten.
Van onze pastor in het noorden kregen we bericht dat hij als door een wonder niet geraakt is bij de eerste inslag. Hij was er met zijn auto klein eindje vandaan waar ’t insloeg.
De aanslag bij ’t treinstation was duidelijk te horen want dat is nog geen kilometer bij hun vandaan. Ze hebben in de speciale kelder geslapen met de mensen van het bejaardenhuis, waar gelovige oude mensen wonen en verzorgd worden.
De dienst in hun gemeente werd een bidstond in verschillende talen. Ze baden naast wijsheid voor leiders ens ook voor de mensen in alle gebieden. Alleen God is bij machte oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen. Er kunnen aan beide kanten mensen tot geloof komen in de Vredevorst.

Samir is met de Kings kids in Engeland van 13 juli tot 27 juli. Hij belde om 1 uur s’nachts dat hij goed aan gekomen is. Via Rome naar Londen. Nu treden ze op in kerken en scholen met worshipdance and skechtjes. Ze hebben zich goed voorbereid en ook samen gebeden en bijbelstudie gedaan. Het is een ervaring voor zijn leven. We zijn dankbaar datr hij mee mag en dat velen hem gesponsoord hebben om de ticket te betalen.
Mirvat ging met Musahala op kamp naar Tel`Aviv. Jeugd van beide kanten gezamelijk op kamp. Samen zingen, sporten, knutselen, bijbelstudie. Ze vond zwemmen het fijnst en ze kende een paar meisjes van de kings kids uit de groep van het noorden. Dat was fijn voor haar.
Fatmeh mocht een nachtje bij 2 meisjes thuis slapen. Hun moeder werkt in Jemima. Als zij werkt spelen ze vaak met elkaar. Ook sliep ze een nachtje bij de vrijwilligers. Ook een feest.
Peter heeft nu 2 weken vakantie van YMCA. We zouden naar Haifa en ’t meer maar dat kan nu niet. We weten nog niet wat we verder zullen doen.
Tineke heeft een vakantiewerkje aangenomen. Een jongen die bij een andere organisatie komt, heeft 2 of 3 keer per week een wondverzorging nodig. Hij komt met z’n vader met de auto naar Jemima. Terwijl zij de wondverzorgt, spelen z’n broertjes heerlijk in de speeltuin van de dagbesteding. Wat een feest. Ze moet maar langzaam aan doen dan kunnen ze langer spelen.

• 17 Juli 2006 - 18:41

Jopie Van Woerden:

We leven en bidden met jullie mee. We hopen dat Samir een geweldige tijd heeft in Engeland. Groeten aan Mirvat en Fatme. Als de HERE wil komen er mensen naar nederland voor een Mus. conf. waarbij marianne en ik weer de helpende hand willen bieden. maar 't is wel spannend allemaal. Groet uit Nederland.

• 20 Juli 2006 - 07:47

Johan En Tineke Het Lam:

Dag lieve mensen,
    bedankt voor jullie mail. Dagelijks volgen we de dingen zoals ze ons door de media worden voorgehouden. Sinds ik de muur in Israel heb gezien, ook bij bethlehem, komt dikwijls in mijn gedachten dat de Heere een muur voor Israel is (en dat dat een betere muur is dan die van beton). Ik heb het eens even opgezocht: Zacharia 2:5 Ik zal voor Jeruzalem wezen, spreekt de Heere, een vurige muur rondom en Ik zal tot heerlijkheid wezen in het midden van haar.
    Ik hoop en ik geloof dat die muur ook nu jullie beschermt.
    Hartelijke groeten, Johan en Tineke het Lam

• 24 Juli 2006 - 10:36

Marike:

Jahaa! Gevonden! Leuk om ook andere weblogs te lezen!
    Nou, veel plezier met Saalim vandaag.
    groetjes, Marike
    jemima.waarbenjij.nu

• 29 Juli 2006 - 09:01

Nelly Olthof:

Wat leuk om zo van jullie te horen en op de hoogte te blijven.
    God is getrouw! Hij laat niet los het werk dat Zijn hand begon
    Hier is iedereen anti, zelfs believers. maar we blijven op de bres staan.
    Liefs
    Nelly