wonderen - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu wonderen - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

wonderen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

04 Maart 2006 | Israel, Jeruzalem

Hallo Allemaal,

Wat leuk dat er zovelen onze berichten lezen. Nu mag ik een stukje schrijven. Ik probeer 't kort te doen.

In Jemima kwam een heel klein babytje van 8 maanden oud.hij had een enorm waterhoofd en 't bleef maar groeien. Er was niets meer aan te doen, zeiden ze. er werd een nieuwe ronde langs de dokers gedaan.Op 't laatste kwam hij in Tel Aviv in 't ziekenhuis. Een organisatie wilde betalen voor zijn operatie. Hij kreeg een drain. Zijn hoofdje wordt een stuk kleiner en de kleine Sameh groter en sterker. Hij mag over een jaar weer voor kontrole komen. Leven uit de dood. Een wonder van God.
Ahmed kreeg een traanbuisoperatie. Niet zo'n grote ingreep, maar 't hielp goed en z'n oogjes staan een stuk helderder. Hij werd deze week 4 jaar. Z'n moeder heeft al 5 baby's verloren. Hij en een zusje van 5 en een broer van 14 zijn nog in leven.We zijn bankdaar voor Ahmed die bijna altijd vrolijk is en goedlachs.
Ibrahim,een klein jongetjes van 3 jaar en maar 7 kilo, doof en blind, huilde veel, spuugde vaak en groeide niet. Wat kunnen we nog voor hem doen, was telkens een vraag.
Misschien een PEG( een slangetje in de maag, net als Fatmeh)maar hij is niet sterk genoeg voor zo'n operatie.
nu krijgt hij voeding met extra calorieen via een voedingspomp en wordt er elk uur 40 cc in z'n maagje gepomp. Wat een verlichting, hij huilt minder en groeit eindelijk. z'n gezicht is voller We hopen dat hij binnenkort een PEG kan krijgen, geen sonde meer door z'n neus en keel ,wat ook irritaties geeft.

De natuur is prachtig, weer andere bloemen komen naar boven. Ik heb een keer geprobeerd de wortel van een krokus uittegraven om te zien hoe vedr die in de grond zat. Zeker 10 cm moest ik graven en de harde grond losmaken. Wat een groeikrcht geeft de Heer aan de natuur. We mogen ook op Hem vertrouwen voor groeikracht van Hem elke dag.

De volgende stukjes gaan over de kinderen.
Veel leesplezier.
Groeten, Tineke en ook van Peter en de kids.

• 06 Maart 2006 - 15:06

Harmke:

leuk hoor om jullie allem aal op de foto´s te zien. Duidelijk allemaal gegroeid de bekende kindertjes. Enig...

• 17 Maart 2006 - 16:23

Ineke:

Hoi Peter
    Even geen reactie op het bovenstaande maar een vraag: Wat is jullie e-mail adres?
    Ik heb zojuist skype in gebruik genomen maar het lukt nog niet. Ik hoor jou wel maar jij mij niet. Praat niet zo makkelijk.
    Groetjes Ineke

• 01 April 2006 - 14:52

Joke Hildebrand-Vollbehr:

Hallo Tineke en familie,
    Leuk je nieuwsbrief te ontvangen. Heb ook met belangstelling de site bekeken. Leuk om te zien hoe groot sommige kinderen zijn geworden. Gods zegen,
    Joke, mede namens Ed.

• 12 April 2006 - 14:33

Jacqueline(jovs@zeelandnet.nl:

Vandaag een brief van jullie ontvangen. daarin nieuws over deze weblog die ik direct maar eens ging bekijken. we hebben al een tijdje wat meer aan jullie gedacht omddat we 3 mei ook jullie omgeving gaan bekijken/opzoeken.d.w.z. Eilat. datis nog nietin de buurt maar we zullen daar een weekje verblijven om eens even wat anders te beleven qua omgeving en temperatuur. We zullen niet direct jullie kant opgaan. Wel zijn er vrienden:vader en 18 jarige zoon die Israel wel door reizen. Zij zullen ons in Eilat ontmoeten zodat we nog samen wat gaan snorkelen en bij John en Judy Pex langs, misschien jullie bekend? Komen jullie wel eens richting Eilat? trouwens kun je dat in een dag doen van Eilat naar bv. Jeruzalem? Nou eigenlijk heb ik nog wel vragen maar misschien kun je ons mailen als je tijd, zin en energie hebt. Ontvang onze groeten vanuit een lentewordend Zeeland.

• 12 April 2006 - 14:34

• 12 April 2006 - 14:34

• 08 Mei 2006 - 13:41

Jan:

Met belangstelling de foto's bekeken. Leuk al die foto's van die "GROTE JEMIMA FAMILIE". Vorige week was ik nog in BJ. Volgende keer hoop ik jullie weer te ontmoeten.