Belevenissen in Nederland - Reisverslag uit Vriezenveen, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Belevenissen in Nederland - Reisverslag uit Vriezenveen, Nederland van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Belevenissen in Nederland

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

03 Juli 2012 | Nederland, Vriezenveen

Op weg gaan naar Nederland was deze keer op weg gaan naar een nieuwe tijd. Mirvat, klaar met de middelbare school, was op weg naar de eerste fase van haar toekomst.
We begonnen feestelijk. De viering van het 25 jarige huwelijksfeest van een zus en zwager van Tineke. Zij verrasten ons met een boottocht door de grachten van Amsterdam.
Daarna vierden wij 32 jaar huwelijk. Ook op het water, maar dan bij Sliedrecht. We werden verrast door een bijzondere boot, de ark. Op ware grootte nagebouwd en bijna klaar. Hij ligt nu nog bij Papendrecht maar er zijn wereldwijde plannen. We hopen dat veel mensen aangesproken worden door wat via deze boot verteld wordt over de liefde en de rechtvaardigheid van onze God.
Verder op weg naar Duitsland, om Mirvat weg te brengen naar het vliegveld op weg naar Amerika. Ze is veilig vertrokken, maar daarna volgde een schokkende teleurstelling. Er was iets niet in orde met haar visum en ze is direct teruggestuurd. We waren gelukkig nog in de buurt en konden haar direct ophalen. We zijn in geloof en met ons beste weten op weg gegaan. Verkeerde keuzes onderweg hadden dit resultaat. We zijn bezig dit te verwerken en te zoeken hoe de weg voor haar nu verder gaat.
Naast de onzekerheid over de toekomst van Mirvat kunnen we gelukkig toch genieten van gezamelijke activiteiten, nog steeds met het hele gezin. Bid met ons mee dat de Heer deze teleurstelling doet meewerken ten goede. Wij mogen ons vasthouden aan het bijbelvers dat Mirvat meekreeg over deze periode: Ik weet welke gedachten ik over u koester … om u een hoopvolle toekomst te geven. Jer. 29:11

• 03 Juli 2012 - 10:57

Gert En Vroukje Post:

fam. 't Lam,

Wat we nu gelezen hebben is zeker een teleurstelling. Maar zoals jullie weten vertrouwen op God blijven houden en Hij zal doen wat goed is in zijn ogen.
    Veel sterkte gewenst de komende tijd en ga met Gods zegen.

hartelijke groeten

Gert en Vroukje Post

• 03 Juli 2012 - 11:16

André En Ruth:

Lieve allemaal,

We vertrouwen met jullie dat de Heer het goede werk wat Hij is begonnen gaat afmaken. In het bijzonder in Mirvats leven!

groeten en shalom,
    André, Ruth en Casper

• 03 Juli 2012 - 17:11

Elisheva:

Shalom Tineke en Peter,
    Wat een teleurstelling is dit en ja ik zal zeker bidden dat de teleurstelling doet medewerken ten goede.

Fijn te lezen dat jullie verder wel genieten van de tijd in Nederland.

Ik heb daarnet heel wat foto's van jullie bekeken en als ik uit het raam kijkend, de vliegtuigen zie gaan, zou ik willen dat ik er in zat, op weg naar Israël.

lieve groet,
    Elisheva (Bep)

• 03 Juli 2012 - 18:23

Wanda Simmermans:

Hé luiden goed om wat te horen. Goed dat jullie zo veel gevierd hebben. Wow 32 jaar getrouwd hoe houden juillie het uit ;-) Afscheid nemen doet pijn, denk ik vooral als het je dochter is. Ik ben ook nog steeds aan het rouwen. Hoop gauw contact met jullie op te nemen.
    Ga naar 2e Reveilweek.

Shalom Wand@

• 03 Juli 2012 - 18:23

Wanda Simmermans:

Ga naar 2e Reveilweek.

Shalom Wand@

• 03 Juli 2012 - 19:45

Paulien:

Geniet van de nog resterende tijd in Nederland. Wat een teleurstelling voor Mirvat... Hopelijk dat snel duidelijk mag worden hoe ze verder mag.

Groetjes

• 04 Juli 2012 - 13:52

Jannie Slik:

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Wat heerlijk om zo te mogen genieten van je kinderen en van elkaar. Nog een hele goede tijd en Gods zegen in jullie werk.

• 04 Juli 2012 - 16:42

Hermien Smoes:

Hallo Peter en Tineke en kinderen.
    Wat een verdrietige ervaring, ik wens
    jullie heel veel sterkte toe en Gods
    zegen, een lied zegt: alles werkt mede ten
    goede voor wie gelooft, alles werkt mede ten goede voor wie op God vertrouwt, want als Hij toch voor ons is, wie zal tegen ons zijn, alles werkt mede ten goede voor wie gelooft.