Onderweg met bezoekers en Mirvat. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Onderweg met bezoekers en Mirvat. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Onderweg met bezoekers en Mirvat.

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

13 Mei 2012 | Israel, Jeruzalem

Het is een bijzonder voorjaar. Een record aantal bezoekers in Israel en een ruim aantal van hen laat hun gezicht zien in Beit Jala. Altijd een bemoediging. Een aantal komt speciaal om het werk in de nieuwe olijfhoutwerkplaats en Jemima te zien. Anderen komen voor de persoonlijke ontmoeting. Heel speciaal was het bezoek van de moeder van Tineke. Ze is 84 , gezond en dapper genoeg om deze reis te maken. Het was hier een week later pasen en onze meiden hadden voor de 2de keer vrij, nu voor het orthodoxe paasfeest. We zijn op bezoek geweest bij vrienden in de woestijn. We raakten onder de indruk van de verschillende gezichten van de woestijn. Dankbaar voor de goede tijd namen we weer afscheid en Ma/ oma werd opgevolgd door zus en zwager. In hun volle tourprogramma was gelukkig wat ruimte voor een bezoek aan ons huis. Fijn om eens familie te ontvangen in plaats van bij hun op bezoek te zijn. Na dit bezoek hadden we een goede tijd met andere logees in onze extra kamer.
Daarna zijn we zelf een paar dagen in Nazareth geweest. Daar hebben we gelezen en gepraten over het leven van Jozef. Door moeilijkheiden heen toch geloven dat God je gebruikt voor Zijn plan. Bemoedigd voor ieders situatie. De Heer mogen we loven en prijzen in de verschillende talen, om Zijn Hoop en Liefde voor Zijn mensen, Zijn verlossingsplan door Zijn zoon Jezus.
Er zijn meerdere wandelroutes uitgezet langs Bijbelse plaatsen in het noorden. We hebben een klein stukje van de “Gospel route”gelopen.. Te voet heeft het land toch weer een ander gezicht.

Nu kijken we naar de zomer. De plannen van Mirvat krijgen vaste vormen. Ze heeft een uitnodiging ontvangen van Eddie James Ministries, om naar Amerika te komen. Meedoen met een programma van Bijbelstudie en persoonlijke vorming, afgewisseld met evangelisatie onder jongeren door optredens met muziek en dans. Voor ze vertrekt moet ze een aantal zaken in Nederland afhandelen. Er is een neven en nichten dag gepland, die band met de familie verstevigen voor ze er op uit trekt. We gaan haar op DV 19 juni in Frankfurt op het vliegtuig zetten. Ze vliegt mee met een docente van haar school.voor ons allen een nieuwe, intensieve tijd, eerst nog examen’s doen en dan afscheid nemen.
Daarna komen we onverwacht deze zomer naar Nederland. We zien uit hoe dit alles mag passen in het plan van de Heer voor haar en ons leven.

• 14 Mei 2012 - 04:42

Carien 't Lam:

Geweldig fijn dat je moeder kon komen Tineke! Vast een prima tijd met elkaar.
    We wensen Mirvat veel sterkte met de examens. Een spannende tijd. In Nederland beginnen ze vandaag!
    Céline moet op 22 en 29 mei examens doen. Leuke foto's bij jullie reisverslag.

• 14 Mei 2012 - 06:15

Anneke Teunis:

Goedemorgen,
    Mooi om jullie zo even te zien,prachtige foto's.
    Mirvat,veel succes met je examens en voorbereidingen naar Amerika ,gaat vast lukken en wie weet tot ziens in Vriezenveen.

• 14 Mei 2012 - 06:45

Hennie Kottier:

Lieve mensen.
    Weer harteljk bedankt voor de update. Fijn dat Mirvat zo een kans krijgt om Amerika te "proeven". En wat bijzonder dat jullie d.v. dit zomer al in Nederland komen. Van harte Zijn zegen toegebeden bij alles waar jullie mee bezig zijn. Met een hartelijke groet van Hennie Kottier.

• 14 Mei 2012 - 07:02

Elisheva:

Lieve Tineke en Peter, wil nogmaals bedanken voor de hartelijk ontvangst, gisteren bij jullie thuis.
    Fijn dat ik nu ook de nieuwsbrief ontvang.
    Gisteren heb ik mijn tas leeg gehaald en ik weet het niet zeker, maar ligt mijn boekje; Wat en Hoe, nu bij jullie?
    Kan hem namelijk niet meer vinden.
    liefs, Elisheva (Bep)

• 14 Mei 2012 - 10:12

Annewil Jansen:

Wat een mooie foto's van de woestijn. En wat een feest dat oma er is geweest en dit allemaal met jullie mee heeft kunnen maken. Goede voorbereiding ook voor Mirvat, een nieuwe start is altijd spannend. Veel zegen in jullie leven voor nu en later

• 15 Mei 2012 - 09:23

Gre:

Hallo Peter en Tineke,

Wat een kranige moeder heb je toch, maar ja zo moeder zo dochter.
    Wat zal je het fijn gevonden hebben Tineke, en wat heerlijk dat je je moeder nog hebt.
    Fijn dat jullie weer naar Nederland komen, als je nog een plek zoekt om te slapen, altijd hartelijk welkom

Wat een plannen voor Mirvat, super maar ook super spannend, sterkte voor allemaal onder Gods Zegen.

Lieve groet vanuit Papendrecht,

Gerrit en Gre

• 15 Mei 2012 - 15:02

Nelia:

Fijn dat jullie moeder en oma er was. Gaat alles goed verder? Met mij gaat het heel goed. Een constand dankend en lovend hart. In Gebed voor jullie en Jemima, groetjes Nelia