Hij is onze Hoop! - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Hij is onze Hoop! - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Hij is onze Hoop!

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

16 November 2010 | Palestina, East Jerusalem

We eindigde de vorige keer met de hoop dat Peter bij de verjaardag van zijn vader kan zijn. Dat is niet gebeurd. Het advies vanuit het kantoor waar de visums en werkvergunningen geregeld worden was: Wacht tot het antwoord er is.
Eerst was het een paar dagen later, nu is er meer dan een week bij gekomen. Er is hier vakantie ivm met het offerfeest. Alle kantoren zijn een week gesloten. Daarom duurt het nu langer. We leren er van dat onze gedachten niet altijd de gedachten van de Heer zijn. We vertrouwen op de Heer en hoe hij dit zal uitwerken, want Hij is hoop die niet beschaamd maakt..
Vertrouwen leren we ook voor de situatie in Jemima.
Er gaan vrijwilligers weg door de onzekere tijden. Geen visa en er is een aantal maanden een te kort aan finacielele ondersteuning. Dit werkt overal in door, ook voor Fatmeh.
Zelf konden we uit de opbrengst het olijfhout project van ’t Noordic, een school in Almelo, de kosten voor Fatmeh, voor melkpoeder, zalven, het speciale verband en de school kosten betalen.
Een meisje, dat veel voor het project gedaan heeft, kwam terug met haar vriendin en haar vader om nog een keertje hier te zijn en ons te verwennen met ned. lekkers, spelletjes voor de dagbesteding, bambix voor de kwetsbare bewoners en een berg verband. Ook meer dan een koffer vol speelgoed, kleding en andere bruikbare spullen voor de kinderen uit de familie van Abu Galid, de medewerker in de rolstoel die bij Peter in de werkplaats werkte en overleden is. Ze had van de zomer gezien hoe weinig de kinderen hadden en wilde daar aan doen wat ze kon. Ze bracht ook in gelijste foto’s mee van Abu Galid. Zijn vrouw en kinderen vonden dit heel bijzonder en wij ook!

Nu verder over het vertrouwen. Tineke heeft tijdens een bidstond een ‘nieuwe visie’ onvangen om in Jemima te bidden.
Ze heeft een plekje klaar gemaakt in de kleding store voor de 2de handskleding.
Er zijn geen ruimtes over en dit is een plekje waar je niemand stoort en toch in de rust alles aan de voeten van Jezus kan brengen en voor elk detail zegen mag toe bidden.
Er zijn zoveel vragen en zorgen, dan is het een voorrecht te weten en te ervaren dat God
er bij is en Hij hierdoor heen een weg zal geven.
We kregen bezoek van oud vrijwilligsters van Jemima, met hen mocht ik ook daar zijn en het aangezicht van de Vader zoeken en vinden.

Tineke heeft de keuken geschilderd. Allemaal harten op de muur. Is in Ned. ook mode he harten? Hier zijn het paarse harten. De vriendinnen van Fatmeh hebben geholpen en Mirvat deed er ook een. Nu is het klaar en hangen er liedjes op, die we dan na ’t eten zingen. Een simpele manier om door een loflied de hoop levend te houden.

• 16 November 2010 - 22:22

Hennie Kottier:

Lieve mensen.
    Er wordt nogal wat geduld en vertrouwen van jullie gevraagd.
    Ik zal vanaf deze kant van de wereld voor jullie bidden.
    Hij is in jullie midden en zal jullie niet verlaten.
    Met een zustergroet van Hennie Kottier.

• 17 November 2010 - 18:48

Nico Mels:

Peter, Tineke, Mirvat, Fatmeh, Samir:

veel vertrouwen en rust toegewenst in de strijd/zorgen om het visum, julllie inkomen enz. Hij laat niet los wat zijn hand begon.

• 18 November 2010 - 10:42

Willy Jansen:

Lieve vrienden,

Wat is het goed te lezen dat jullie alles verwachten van de Heer van Israël. Het verwachten is soms ook wel wanhopig wachten, het zijn geen gemakkelijke tijden. We bidden mee met jullie en voor Jemima. De harten vind ik erg mooi, ik zie ook de olijfhoutenharten hangen. In Nederland zijn ze er dol op. De kersthangers zijn goed ontvangen, zo krijgen de kinderen elk een hanger na de kerstviering, waarvoor dank. Peter, laat je me weten wanneer je in Nederland bent, dan wil ik graag contact met je opnemen en je samen met ons gezin een heerlijke maaltijd nuttigen. Shalom Willy Jansen

• 25 November 2010 - 21:13

Oma Boeve:

lieve kinderen ik ben op de verjaardag van erica en mag proberen op de computer een briefje te schrijven. hoe gaat het met jullie- al wat gehoor over de vergunningen? WAT IS DE KEUKEN MOOI GESCHILDERD hoe is het weer bij jullie?HIER BEGINT HET AL WAT TE VRIEZEN DAT IS WEL HEEL VROEG DIT JAAR.Is er al ver andering in de situatie in jemima ik bid om uitkomst en kracht om door te gaan. liefs groet ma