Fundag op school en in Jemima - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu Fundag op school en in Jemima - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Peter & Tineke Lam - WaarBenJij.nu

Fundag op school en in Jemima

Door: Peter en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Peter & Tineke

01 December 2007 | Palestina, East Jerusalem

Juist als je zorgen hebt is het zo fijn als er positieve dingen gebeuren.
De vrijwilligers houden spontaan een sing-in. Hanien mocht opblijven. We zongen enthousiast bij gitaar en pianospel.

De Jemima kids werden een andere dag verkleed met ‘oude’ kleren uit de verkleed doos. Groote hilatiteit. Alle groepen deden mee. Ieder deed iets. We begonnen de middag met zingen voor de Heer. Iets wat ze allemaal graag doen en blij van worden. We baden, ook voor de moeilijke financiele situatie. In vertrouwen gaan we verder. We genoten van de modeshow en ’t klappen in de handen voor ieder bewoner. De boy’s lieten luide arabisch muziek horen; bekend voor velen en dan kan je niet meer op je stoel blijven zitten. Bij komen met cake en drinken. Het was een hele gezellige, vreugde volle middag.

Op school mocht Fatmeh verkleed komen. Verschilende klasgenoten hadden iets grappigs aan gedaan. Meestal gekochte kostuums. Toch leuk om iets anders te doen.
Een week later werd het 10 jarig bestaan van de school gevierd.
Een groep gelovigen uit de VS die de school elk jaar bezoeken en ondersteunen met goede bijbelprogramma’s en spelletjes waren daarbij aanwezig. Alle studenten van de hogere klassen kregen een eigen ‘student bijbel’ Een waardevol kado.
Elke klas had voor deze viering iets voorbereid. Opvallend was dat de meeste liedjes die gezongen en gedanst werden echte thanksgiving songs waren. Zowel in het arabisch,
als in het engels.

• 01 December 2007 - 10:33

Elsbeth:

Hallo daar!

Erg leuke en gezellige foto's.
    Fatmeh en Mirvat, goed werk!
    Alles oké daar?
    Hier prima, wel een drukke tijd ... maar wel goed en gezellig!
    God bless you!

Elsbeth

• 01 December 2007 - 10:55

Martin Boevé:

Hoi Tineke en Peter en de kids
    Leuk dat ze zoiets op de school doen.
    Laats stond er ook een artiekel in het blad Doorgeven (een CGK blad)over jullie en voornamelijk over Jemima een goed stuk.

Gods zegen namens Wilma, Jennifer, Annet, Annie en Martin

• 01 December 2007 - 11:16

Maertn:

Het lijkt daar allemaal wel erg leuk te zijn, geleidt door onze Here. Als gelovigen mogen we ook een feestend volkje zijn.

Proficiat met het 10-jarig bestaan van deze leuke onderneming!

Blijven feesten!!! yihaaa
    En veel zegen van Hierboven.

• 01 December 2007 - 13:35

Rika:

Ziet er erg leuk uit allemaal. Alweer 10 jaar zeg. Fijn dat het werk zo gezegend wordt.
    Rika

• 04 December 2007 - 22:07

Bianca:

Wow zeg! Ziet er heel gezellig uit!!! Aagje heeft een prachtige stropdas en Mirvat, je kamertje is echt gezellig hoor! Of moet ik het nu kantoor noemen ;-)
    En natuurlijk vind ik het stiekum helemaal leuk om ook een fotootje van Waseem te zien en van Hanien natuurlijk!!! Geef d'r maar een dikke kus!

Kussels, ook voor jullie!!!